omregning fra m3 til kwh

hej

hvordan omregner man m3 naturgas til KWh ?

vi har et nyt naturgas fyr og gas omregnes jo i m3, jeg ville gerne kunne sammenligne med de normer der er sat op omkring lavenergihuse kl1 og 2 osv. men de står jo i KWh.

Det må da kunne omregnes men hvordan er formlen til det
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer jo an på effektiviteten af dit fyr, hvor meget varmetab du har på din kedel og installation generelt osv. Jeg vil tro det fremgår af manualen til dit fyr hvad det kan levere.
Ja det var sådanset bare formlen til at regne det ud.
Der burde egentlig være en energiside der havde så man kunne taste sine egne tal ind og så se hvor man ligger i forhold til lovgivningen og normerne på lavenergihuse osv.
Rockwool har nogle beregningsprogrammer ved ikke om de kan hjælpe dig lidt, men jeg vil skyde på at du skal regne med 35-40 w pr m2 i forbrug . altså et hus på 100 m2 er = 3,5-4 Kwatt i forbrug
Ja men det er jo kun et sjus. jeg kender jo mit forbrug i m3 gas, så skaljeg bare have det forbrug omregnet til Kwh. og det er der self. en formel til i forhold til effektivitet af fyret osv.
Annonce
normerne for hus typer er.
ældre byggeri = 110 Kwh pr år pr m2
nye regulativ 2006 = 85
Lavenergi kl2 = 60
Lavenergi kl1 = 45
Passiv hus = 30

man taler dog om passiv huse der går helt ned på 15, så der er lang vej for rigtig mange huse i DK
Hej...
Et træls spørgsmål en weekend :-) Har formlen på jobbet, bruger den ofte, men lige nu er den væk :-) hvis der ikke er andre der har lagt den ind, skal jeg på job enten mandag eller tirsdag, så kommer den :-)
Men du skal have delta t med i formlen (forskel på din fremløbs og din retur temp) + mængden og noget tid, det har du i dine m3...Men kan ski ikke lige huske hvordan den er sat op.... DEN KOMMER !!

Mvh Jan J
Hej Jan -

1 m3 gas svarer til 11,1 kwh.

Mvh
Takker for svaret, har så lige fået at vide andetsteds at det er 11,38 men det er jo tæt på hinanden
sorry.. så misforstod jeg totalt.. troede du mente hvor meget nrgi du kunne få på sekundærsiden
Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis