Bagbremse.

Hej venner.
Jeg har et problem når jeg kører bliver højre baghjul (fælg) brændende varm. Samt jeg føler at, nogen har spændt en overlæsset trailer på bilen. Kan det være en bremsekaliber der har sat sig fast eller kan det være andet?

Mvh

Rocketscience

<p>Rock and load</p>
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er temmelig sandsynligt, men det kan også være den tilhørende bremseslange, der er blokeret indvendigt.
Pil hjulet af og løsn udluftningsskruen. Går bremseskiven nu let rundt, er det bremseslangen men hvis skiven stadig bider er det din kaliber. Det kan være at cylinderen hænger i ophængsboltene.

Med venlig hilsen
ktm

Det lyder nu mest som om det er en bagbremse der hænger lidt i gliderne eller bare klodserne der er groet fast.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

ok. En mekaniker mente at det var noget med ophænget og boltene dertil? Og det vil koste mig omkring 8000 kr, fordi han sku have bagbroen af m.m.!? Derfor tjekker jeg dette fantastiske forum, for at hører hvad I har at sige.
Nb! Jer er langtfra gør-det-selv-selv. Men ved nogenlunde hvad I taler om

rocketscience.

<p>Rock and load</p>
Det kunne jo også være parkeringsbremsen (håndbremsen), der hang. Den tager via et separat (mekanisk wiretæk) system fat i tromlebremserne på baghjulene på de fleste biler, og hvis den ikke bliver motioneret jævnligt, kan der komme rust i kablerne (ligesom på en gammel cykel), så den ikke slipper ordentligt.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej.

Hvad er det for en bil du har.???
Der er mange der ikke har skiver på baghjulene, andre har skiver, hvor håndbremsen virker gennem caliprene, og andre igen seperat håndbremse via nogle små bremsebakker inden i skiverne.
Og så har jeg aldrig hør at det er nødvendig at pille bagbroen af for at lave bremser.

Mvh autoole

Annonce
Ole, hvis det er en Jaguar E-type, er der mange der finder lettest at pille bagbroen af! :)

Med venlig hilsen
ktm

Ok.
Jeg har dog aldrig haft fornøjelsen af at arbejde på en sådan, så jeg kender ikke den måde bremserne er bygget op på, men det lyder alligevel underligt at broen skal afmonteres.
Mvh Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis