indragelse af loft til beboelse

har kik på et hus hvor halv delen af loftet er godkendt beboelse. der er så ca 25kvm tilbage af loftet. hvad er der af regler for og lave det til et beboelse værelse.
formåder der skal være et vindue. der skal alligevel nyt tag på så og sætte et vindue i. i den forbindelse.
hvad er der ellers af regler der skal overholdes for og få det godkendt?

 do it youselv

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Ved ikke om det har relevans da noget af loft etagen allerede er inddraget.. Men, jeg står i samme situation næsten.. Jeg skrev til min tekniske forvaltning og fik dette svar angående isolering.. og lidt andet..

 

I forbindelse med indretningen af loftetagen vil det være nødvendig at isolere, så den krævede U-værdi kan overholdes.
 
Den vil normalt kunne overholdes med en isoleringslagtykkelse på mindst 260 mm a-batts
 
Derudover kan jeg kun sige, at det helt sikkert vil være en fordel for dig at efterisolere dine hulmure hvis det er muligt, i dag er kravene til vægisolering , at U-værdien kommer under 0,19, og det kan normalt overholdes med 190 mm A-murbatts, men det kan du jo af gode grunde ikke få puttet ind i din mur, uden at du skal til at lave en total ombygning, hvilket nok vanskeligt kan svare sig, men med en efterisolering vil du jo stadig kunne spare varmekroner.
 
Derudover er det også klogt at isolere etageadskillelsen, da du på den måde bedre kan styre din temperatur i stueetage og loftetagen.
 
Der vil derudover komme et krav om, at du skal installere et røgalarmanlæg, der er tilsluttet strømforsyningen og med batteribackup, dette jf. byggelovgivningen.

Håber at det var lidt hjælp..

Mvh Mærsk

du skal tage ned til kommunens tekniske forvaltning og spørge dem, Det kan variere fra kommune til kommune, det største problem er typisk bebyggelsesgraden, altså hvormange bebolige kvm der er i huset ift grunden.

Da der er tale om en udvidelse af beboeligt areal skal du overholde BR08 vedrørende tilbygning.
tror ikke begyggelsesgraden bliver et problem. grunden er knap 1900kvm og huset er nu 109kvm

det er ikke et hus jeg har. men et jeg tænker på og købe så er ved og undersøge mulighederne.

 do it youselv

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis