flytning af olie fyr plus fastbrændelse fyr

har kik på et hus hvor der et olie og et fastbrændelse fyr som står i baggangen i huset.
jeg kunne godt tænke mig og flytte det ud i et udhus der ligger lige ude foran. der er ca 2,5 meter derud fra hvor fyret er nu. der står i forvejn olietanken i udhuset.
hvad er der af regler for og flytte det.  udhuset er med betonvægge og stål tag.

hvad må man lave af det selv.?
går ud fra man bør isolere udhuset for og undgå varme spild.
der skal selvfølgelig også laves en ny skotsten. hvor stor og høj skal den være.

andre ting man skal være opmærksom på

 do it youselv

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du behøves ikke isolere derude, har selv et fyrrum i en uisoleret bygning og det betyder ikke så meget. Men du skal have grravet nogle rør derover til det koster lidt og så skal der jo laves noget vvsarbejde ved ikke hvor meget du selv kan lave. Din skorsten skal jo passe sammen med resten af din installation du kan jo bare sætte en stålskorsten op men.

Der kan måske blive noget med afstanden mellem dine bygninger men jeg er dog ikke sikker på om det bliver et problem.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Du kan også løbe ind i et problem med at det skal være kedler, godkendt efter allernyeste normer, for at du må flytte dem, selv om de allerede hører til ejendommen.
Det er regler, der er trådt i kraft 1/6 2008.
Du skal nok lige sludre med skorstensfejeren om dette, før du gør noget.
Knald i låget - miljølove når det er værst.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har også flyttet Fyrrummet ved mig, Jeg har købet et schiedel skorsten system lidt dyrt men doppeltrør i Beton, brandsikkert,bliver bare limet sammen.
har du Vinduerne i nærheden de kan opnes, so skal afstanden være ( når jeg husker dette) rigtig 7,5 m. ellers du skal gå 1,5 m. øver vinduerne. jeg har ikke haft problemerne med dette fordi min skorsten har et afsten fra øver 10 m. yil huset.jeg har købet 5,2 m, og har et gammel Salamanderfyr med 1,4 m2, og skorstenen er et 450 mm element, din Røgrør af dit oliefyr skal ikke sitte i samme højde ligesom dit Røgrør af dit Fastbrandselsfyr ellers kan din oliefyr send afgase ude over din Fastbrandselsfyr. Din Brænder har en blæser og såmed opstor der tryk i skorstenen.
Hilsen Stefan

Hej igen

Det næmeste er, når du fik et snak med din komunale skorstenfeger ude ved dig,
vise ham det hele og han skal  bedøme hele ideet. det er gratis og du får ingen problemer bagefter( han skal jo godkende det sener ) Jeg har gjord det og jeg har lavet lidt mere med et brandsiker loft. men der tror jeg dette er pligt ved brug af et oliefyr. Når du skall igenem jorden fra dit udehuset så andbefaler jeg Løgstørrør,
detgraver du bar nede fra dn gammei Fyrrumet øver til din nyt . hvor høj er dit hus? med fastbrandselsfyr skal du køre med et open Expansion, og expansionsbeholderen skal sidde tettest mulig ved dit fyr derefter skal dit udehuset være højer såm dit højeste Radiator i Beboelsen.( undskyl gramattiken jeg er Tyskfødt)
hilsen Stefan

Hej igen igen

Jeg er ikke sikker, men jeg tror ikke din olietank må være i den samme rumet ligesom din Fastbrandselsfyr. jeg tror nærmest den skal flyttes ude, men jeg er ikke sikker. jeg er Tysk VVS og Bikkenslager og i Tyskland er någle få forskel i Lovgivningen. men spørge bar Skortsensmanden. han vide alt om dette.
hilsen Stefan

Annonce
dvs ktm
at man ikke må flytte et fyr som dette da det sikker ikke overholder kravene. fastbrændelse fyret er fra 1992.

og hvis man kikke i dba er der masser og forskellige fyre. som i faktis bare er affald eller resevedele da de ikke må sættes op igen ?

har jeg forstået det korekt.

 do it youselv

Desværre ja store Høvding! :(

Du kan rode lidt rundt her: http://www.stokerpro.dk/

Længe leve miljøfanatikere! De kan da skabe noget omsætning til kedelproducenterne.

Med venlig hilsen
ktm

 

ja det må man da sige. kunne være man skulle se sig om efter et nyt fyr. nogen der kan anbefalde et? der er til og betale sig fra

 do it youselv

Jep du skalhave en gasogen kedel fra vvseksperten. Det er bok en af de bedste til prisen i øjeblikket. Eller også skal du overveje rent pillefyr når nu du skal til at flytte på dem.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis