Opstarts problemer

Hej

Jeg står med en computer som til tider har problemer med at starte op. Når man trykker på On(på computeren) køre blæsren i ca 1 sek og stopper så, tager man strømmen fra den og prøver igen kan det nogen gange gentage mange gange. Det er et problem som kommer og går med jævne mellemrum

Jeg har selv tænkt på CPU/en måske har fået en fejl, eller en ustabil strømforsyning.

M.v.h

Bjørn Ingebrigtsen.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du set efter om der er meget støv i computeren?? Husk også at skille strømforsyningen ad og fjerne støv i den.

Det har hjulpet mig de gange jeg har haft problemer

Christian

Det er prøvet men det har desværr eikek rigtig hjulpet, det mest trælse er at problemet kun kommer en gang imellem
Har du mulighed for at låne en anden strømforsyning? Jeg har en mistanke om at det kan være den....

Christian

der kan selvfølgelig være mange årsager, men prøv lige at tage dine indstiks kort af og på igen et af gangen, de sidder typisk bagerst i din pc, og er typisk monteret i et pci slot på bundkortet de bliver holdt fast med en skrue, eller en skinne, jeg har set utallige pc med netop dit problem fordi et af disse kort sidder løst, derefter skal du sikre at alle stik i din pc er fastgjordt, næste skridt er desværre at skifte strømforsyningen, hvis du er uerfaren så vil jeg anbefale at du skifter et stik af gangen, for derefter at afmontere den gamle strømforsyning og montere den nye, det er meget sjældent cpuén der er problemer med i dit tilfælde
Jeg vil lige prøve at gå det hle efetr, det er min far´s  computer, men vi har været alt igennem og mener ikke at noget sidder løst. Det "sjove" er at hver gang han har den med nede hos mig og hver gang jeg selv er på besøg virker alt uden problemer, prøver lige at se om jeg kan støve en strømforsyning op et sted, og så vender jeg lige tilbage men tak for hjælpen indtil videre
Med din beskrivelse kan det være 2 ting.

1: Strømforsyningen
2: Bundkortet

Resten af hardwaren kan ikke få blæseren til at stoppe.
Typisk vil andre enheder også give en bip kode.

Har du et andet bundkort liggende du kan prøve at sætte strømstikket i, og alle de små ben til power knappen og andet, kan du gøre det og tænde. Det du her skal ligge mærke til er om PSU Fan (Strømforsyningens blæser) bliver ved med at kører. Hvis du ikke kan fremprovokere fejlen på den måde er det 99% sikker bundkortet.

Kommer fejlen er det strømforsyningen.

<p>Enjoy getting older - The only alternative is death!</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis