Lydisolering

Hej.

Nu er mit lange projekt med installation af ny maskine endeligt ved at være færdg, så derofor skal der ny isoleres.

Nogen der kender et sted hvor man billigt kan købe lydisolering? Og er der nogle fif i kan dele ud af.

Hubs
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om det er billigt ved jeg ikke, men du skal sikre dig at det kan tåle fugtigheden i båden.  Den bedste er gummi plader med indstøbt blyspåner, så kan du få en af asfaldt hos T-Hansen. Jeg har også set A-bats (stenuld) bruget som lydisolering, så skal der blot en perforeret plade på. Jeg har selv lavet en kasse til min Kompressor med hjemmelavet lydisolering. Der er et stykke  lærred der er syet i kanaler og fyldt op med tørt strandsand. Det hænger så på en rammer rundt om Kompressoren. Kompressoren står desuden i en sandkasser så vibrationerne ikke forplanter sig ud i gulvet. Men det var lige et side spring, blot for at give dig en ide til hvordan du kunne løse problemet.

V.h.  Håndværkeren
Biltema har nogle plader i forskellige tykkelser fra 10mm - 30 mm, med alu-folie på den ene side og selvklæbende på den anden.
Brugte dem i den gamle båd, da jeg skiftede motor i den.
Udemærket kvalitet til prisen.

<p>"Når faste aksler er godt nok for Mærsk, er det også godt nok for mig !"</p>
Hej.

Jamen tak for jeres input... Tror jeg har en løsning så... Takker

Kender du Thinsulate motorrumsisolering. En plade som udelukkende tapes på  og som består af en gummi og Thinsulate og en kraftig folie. Prøv at klikke på
 www.b-on-c.dk Der står en masse bl.a at det dæmper lyden med 27 DB og ikke er fugtsugende.


Bomstærk

Biltemas virker fint - har isoleret mit motorrum med måtter derfra


Danmarks nye bådforum

www.fenderen.dk
Hvor meget skal du bruge af lydisoleringmateriale. Og hvad har du bestemt dig for.
Der findes jo en del forskellige ting at lyddæmpe med ....Det billigste er æggebakker :-)

Bomstærk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis