Billig forsikring?

Hej!
Jeg er ved at købe min første bil. Jeg regner med at købe en lille bil med en 1.0 motor i prislejet 20 - 30.000. Jeg er 22 år - hvor finder jeg den billigste lovpligtige forsikring??
På forhånd tak! (Også for de mange spørgsmål jeg sikkert har efter købet ;-) )
Mvh. Andreas.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kære Andreas

Du har din alder og dit køn imod dig! Til gengæld lyder det som en fornuftig bil du køber; men alligevel er du ikke forsikringsselskabernes yndlingskunde.
Den billigeste forsikring er for mange i din situation en gruppeforsikring gennem typisk ens fagforening. Alternativet er at ringe rundt til selskaberne (ikke bare de store men også små lokale) og forhøre om prisen. Hvis du er meget avanceret så ringer du til en forsikringsmægler og lader ham finde et godt tilbud til dig. Find evt nummeret på de gule sider.
Altsammen lidt besværligt men absolut en del penge værd.
Held og lykke og kør forsigtigt.

mvh Anders Kruse
Jeg har lige stået i samme situation som dig. Jeg ringede rundt til mange forskellige selskaber og fandt det billigste tilbud hos GF-forsikring. Sorø brandforsikring var også et godt alternativ, men da jeg har lavtryksturbo på min bil blev de lidt dyere.
Jeg har en kunde, der i stedet for kr. 20.000 for en Mercedes kunne nøjes med kr. 6.000 hos Sorø Brandforsikring.

Adressen er:
http://www.sorobrand.dk/

- JørgenE

Mvh. JørgenE
For sent! Altså fik jeg en GF-forsikring! De ca. 7.700 kr. de skulle have var faktisk det "billigste" tilbud jeg fik!
Jeg fik at vide, at de ikke ville forsikre unge i "muskel-biler", .."for der var ingen mening i at unge skulle køre rundt i så hurtige biler"!
Jeg spurgte om der så ikke var grund til at give "de unge" et økonomisk incitament (lavere præmie) ved at køre i små biler, men de mente de dog ikke!!
Ét selskab anbefalede mig at forsikre bilen gennem mine forældre, hvilket også var MEGET nærliggende. (Halv pris!)
Tak for hjælpen.
Mvh. Andreas Kaup.
Men så trækker du din far og mor med i "sølet", hvis du laver en skade.

Find dig en eller anden gammel kone som er elitebilist, gift dig med hende.
Bliv medbruger på hendes bil, så er du hurtigt elitebilist, køb dig så den ønskede bil som elitebelist, bliv skilt.
Og nu er du elitebilist. Sådan blev min kone elitebilist (ikke fordi jeg er en gammel mand). Men her gælder det sammem, hun kan trække mig med ned økonomisk.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Ja man behøver ikke engang at være gift..

Min tidligere samlever fik køre kortet og en bil samt elitebilist status... Og vi boede bare sammen uden at blande økonomi..

Venligst Njord wink

MVH Njord
Tak for de "gode" råd, men min kæreste (på 22) ville nok blive lidt negativ, nu da jeg har købt bilen for at kunne besøge hende i Århus - hvor jeg skel skal studere i Svendborg. Men måske hun kunne blive elitebilist hurtigt!?! Det duer nok ikke, når vi ikke bor sammen.

Mvh. Andreas.
Hej Andreas

Prøvede du en forsikringsmægler?
Er det i øvrigt ikke træls (godt jysk ord) når du skal betale en urimelig høj præmie, som formentlig ansvarlig ung mandlig bilist, bolt fordi en del af dine alderssvarrende artsfælder kører med overhængte muskelbundter som potensforlængere?

mvh Anders
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis