Havelåge - hjælp til dette?

Hej,

Vi har lige fået hund, og skulle meget gerne haft en smule hjælp til at få sat en rimelig havelåge op.

Nogle bud på hvordan man finder en der kan hjælpe med dette...?
(Vi bor på Lolland)
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen det da et Tømrer job..! han kan sagtens både bygge, grave, og støbe den..

Sådan nogle tømrer findes vel også på lolland :-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Jamen dette er da LDS og det er en havelåge vel også????

Sniffer  
Nu skriver Liv jo netop at han/hun vil have hjælp. Men ellers jo. Kig på naboens låge og kopiér den. Et halvt stykke hegn fra det lokale byggemarked og et stalddørsgreb kan også hurtigt udgøre det for en havelåge. Et stykke spånplade med lidt flotte udfræsninger og pænt malet og lakeret kan også blive flot, men kræver dog lidt mere vedligehold (da spånplader ikke er SÅ glade for vand).
Tak for alle svar. Og jo - jeg tror da nok det findes tømrer her. Måske smede også ;-)

Iøvrig har jeg kikket på naboens låge - den er alt for proffesionel. Derimod ønsker jeg mig en dobbelt låge i smedejern, men så må man vel af med en hel bondegård...


Annonce
Tja, nogle tusinde kommer en smedejerns låge jo hurtigt til at koste. Men hvis du er lidt fiks på fingrene og selv kan lodde eller svejse lidt, så kan du hoppe ned i den lokale jem&fix og købe et sæt eller to af de der gitre til børnesikring af brændeovene, samt evt. købe en billig rørbukker. Så kommer du da hurtigt meget langt selv.
Twist - jeg er virkelig imponeret over din kreativitet! Det er faktisk meget inspirerende, og måske skal jeg ikke være så bange for at prøve noget nyt. Jeg føler mig dog mere på hjemmebane med en symaskine, end en svejsemaskine. (Jeg synes den er lidt farlig! ;-) )
Jo jeg har opskrift på havelåge, stolpe og det hele, jo det er opskrift for gør-det-selv dame/herre. Du kan sende din adr. til [email protected] så sender jeg fotokopier af emnerne. Opskriften foregår alt i træ.

<p>Findes der savværker på sjælland som&#160;fører ipe træ</p>
du kan få støbejernslåger i forskellige størrelser i silvan, til rimelige penge.
de hedder (Mølleholm) hvis det er..

<p><em><strong>&#160;MilePark1</strong></em></p>

Hej Vagn

Jeg fandt lige dette indlæg, jeg står og skal til at bygge en havelåge i træ og mangler nogle idéer, hvis du stadig er villig til at sende gør-det-selv opskriften, er jeg meget interreseret.

/Martin

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også