Gulv eller køkken først??

Hej

Vi skal snart til at sætte vores nye køkken op og der skal fliser på gulvet. Men er kommet i tvivl om, om køkkenet først sættes op og derefter ligge fliserne, eller omvendt. Hvad gør man?? Og hvorfor??

På fohånd tak.
Hej Vi skal snart til at sætte vores nye køkken... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af pimp den 05-12-2008 17:07
Ja læg gulvet først.
Rustkongen, den der med 2-3 mm det kan du få problemer med hvis det er et flydende trægulv du har lagt, du skal have 8-10 mm luft hele vejen rundt. hvis du får problemer så er det igang med finecutteren (et fantastisk stykke værktøj iøvrigt )


Nu bor jeg i en lejlighed og mit køkkenrum er ikke særligt stort... så 3mm er nok.. hvis det arbejder så meget gulvet... så skal jeg vist passe på ikke at falde i revnerne der opstår
@Calle:

Det er helt ok at din gulvvarme kommer ind inder soklen. Selvføgelig kan du undlade den hvis du vil, da varmen herinde alligevel ikke bliver brugt til komfortopvarmningen som gulvvarmen ellers er. MEn lægger du den ind under kan du jo flytte rundt på køkkenet senere, og ikke savne gulvvarmen. Måden du slipper af med varmen på er med en simplel ventilationsrist monteret på din sokkel et eller andet sted. Ikea har en plastik en af typen der sælges for næsten ingen penge.
Så den eneste årsag til ikke at gøre det, må være at spare penge nu og her. Men omvendt, så regner jeg ikke med at skulle skifte køkken de næste 10-15 år.

Tak for ideen med udluftningsristen, det giver også mulighed for at man kan støvsuge under skabene (= konen kan ;-))
Mange tak for alle jeres svar.. ;o)

Et andet spørgsmål er så opstået, og det er hvordan fastgører man så soklen til gulvet??

Normalt skruer man vel nogle små møblevinkler på soklen og i gulvet, og så evt. skummer den bagefter. Men det vil da være upraktisk at skrue ned i fliserne/klinker, for hvis man, som mange af jer nævner ønsker at flytte rundt på køkkenet senere, så har man pludselig skruehuller i gulvet som evt. vil komme til syne, og det ville da ikke være pænt.. Som løsning kan man vel evt. udskifte flisen men hvis man så er i den situation at den flise/klinke ikke kan fås mere til den tid eller de ekstra stk. man købte den gang er brugt op, er man også på "røven", så hvad gør man??
hvis du nu lader være med og skrue soklen fast i gulvet men derimod i skabene og så skruer dine skabe fast til væggen så er der ingen huller i gulvet
Man kan jo nøjesmed at skrue ned i fugen så er et problem løst.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis