Dyson støvsuger

Vores gamle støvsuger er på det sidste, overvejer en poseløs Dyson, nogen erfaringer fra lds'ere.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi købte en dyson for ca. 3 år siden, køre upåklageligt og vi er virkelig tilfredse med den.....nem at tømme og den beholder også sugestyrken, selv med hundehår og diverse i......

venligst
lars

EMMA GAD-GIDER DU........
Jeg har på ottende år en Dyson 05 (som nærmest svarer til DC19 nu) og er fuldt tilfreds med den.
Sugekraften er højere end mine tidligere "posemodeller" og det er skønt ikke at stå uden poser når man vil gøre rent.
Støjniveau? Som andre støvsugere, jeg kan ikke høre forskel.

MvH,

Bent.
Støjniveauet på en Dyson er lidt højere en på mange andre "almindelige" posestøvsugere. Lyden er lidt mere højfrekvent,m dvs. den hyler lidt mere, om man vil.

Den høje lyd skyldes cyklon-teknologien, som i øvrigt er genial. Den gør ikke bare, at en Dyson kun taber 5% i sugestyrke i takt med at den bliver fyldt med skidt og støv. Andre støvsugere taber meget mere.
Teknologien sørger også for at slå alle levende organismer ihjel, som man skulle støvsuge op. Det drejer sig f. eks. om lopper, husstøvmider og edderkopper. Der er altså ingen edderkopper, som kravler ud af støvsugeren igen, når du har forladt den :)

Der er 5 års garanti på en Dyson, noget man ikke finder på andre poseløse, og ydermere har den en fantastisk service, HVIS der skulle ske noget med uhyret. Du ringer til firmaet, pakker dyret ned og sætter den uden for døren, hvor den bliver afhentet og leveret tilbage inden for 7 dage. Det er sgu da i orden...

Nej, jeg er ikke ansat hos Dyson, men hos Punkt1, hvor vi sælger rigtig mange af disse meget stærke og holdbare støvsugere. Jeg kan kun stå inde for dem...

Hvordan har de det så med meget fint støv. Jeg tænker på aske, ikke direkte, men gennem en askepot.
Nettet, der sidder i en askepot, er ikke særlig finmasket, og derfor vil noget aske ryge med over i støvsugeren. Dette fine støv sætter sig meget hurtigt i posen på den traditionelle støvsuger, med meget hurtig reduceret effekt til følge.
Nogen der kender til dette forhold??
Almindelige støvsugere har det angiveligt ikke særlig godt med byggestøv. Hvordan med dette??
Har ødelagt en Nilfisk med byggestøv :(

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Jeg kender ikke Dyson - men her er lidt erfaringer på området.

En støvsuger er et stykke værktøj på samme måde som en overfræser eller rundsav er det. Derfor kan man vælge at købe "hobbymodellen" eller vælge en model der bliver brugt professionelt.
Udfra dette synspunkt købte vi en "Euroclean" støvsuger for ca. 20 år siden - i dag også markedsført under andre navne som Nilfisk, Electrolux mm.
De fleste kender den som den lille runde rustfri tønde med sort låg som man ser på institutioner, store kontorer og lignende steder.
Typen hedder UZ930.

Den kører stadig fremragende, og da jeg for et par år siden syntes at sugeevnen ikke var som den havde været, tog jeg de 6 skruer i bunden af - trak motor og ventilatorenhed ud og rensede med trykluft.
Ca. 20 minutters arbejde, og den var som genfødt.

Her er lidt data om den.

 

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

buch, det var da godt for dig, hvad det lige har at gøre i denne tråd ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs den 08-12-2008 11:52
buch, det var da godt for dig, hvad det lige har at gøre i denne tråd ?


Nej, det kan du have ret i - undskyld forstyrrelsen.

Til alle: Ignorer venligst mit indlæg!


"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Køb den! Som nævnt larmer den en lille smule mere - men er til gengæld langt mere effektiv. Og så lugter den ALDRIG, når den bliver brugt - og det er ikke helt uvæsentligt, hvis man har kæledyr.

Det er til gengæld ikke brugbar til en askespand, da mundstykket ikke passer - og den er alt for kraftig. Dertil synes jeg, det er meget bedre med een af de der billige, man altid kan få fat i Metro, Aldi eller Harald Nyborg.

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Takker for svarene, jeg bliver nok nødt til at høre en før køb. Det var godt nok der min bekymring lå.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis