ekspansionsbeholder

Hej.
Vi har et halmfyr, hvor jeg nu har monteret en varmeveksler.
På kedelsiden er der en åben ekspansionsbeholder, som er ok.
På hussiden har jeg monteret en trykekspansionsbeholder.
Mit spørgsmål er: findes der nogle hvor der skal være vand i og nogle hvor der ikke skal være vand i?
Jeg kan nemlig ikke få vand i min.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan havde du tænkt dig at et åbent system, skulle kunne arbejde sammen med et lukket system ?
Hov ja den havde jeg lige overset i farten. Så må der jo stå noget luft i den lukkede expantions beholder der ikke kan komme ud.
Er det ik pointen ved en trykekspansionsbeholder??? At det øget lufttryk får vandet tilbage i det lukkede system.
Jeg har fået, at vide, af forhandleren, at der er en slags ballon i midten, som der er vand i og luft uden om. Men der sidder noget noget gummi foran den studs, altså inde i beholderen, som man skal skrue røret på. Hvordan kan der så komme vand ind i ballonen???
Annonce
Det er en beholder hvor der sidder en gummi membran i midten (der ved samlingen) på den ene side er der en gasart (ikke ren luft da gummiet bliver mørt af det) og på den modsatte side ( den side hvor den 3/4 tilslutning er) kommer vandet ind. nu kan vandet udvide sig op mod den luftfyldte side når det opvarmes. sådan virker den.
Kanon. Nu faldt 10-øren. Tak for det, Smeden Nordfyn. Jeg har lige et lille tillægsspørgsmål. Min nabo har en mage til min, bare lidt mindre, men når man banker på den, lyder det som, at den er fyldt med vand. Er den så i udu?
Som regel ja, men prøv at skrue hætten af ventilen , er der enten ikke noget "luft" i eller kommer der vand ud , så er den gal, men kun lige et lille pift, ellers går trykket af ballongen

Nåh ja, selvfølgelig. Tak skal i have for hjælpen.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis