moring

Er der nogen grund til at der ikke ligger 10000 både på moring i sorte rende uden for hvidovre havn, københavn.  Så vidt jeg kan se på kortene er det uden for havnegrænsen og relativt bestyttet vand, der er dybde op til et par meter og man kan ligge så man ikke er i vejen for trafikken til sydhavnen / hvidovre.

mvh
Dr_Lyn
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har nok noget at gøre med at det er bøvlet at skulle ud til sin båd uden at have en båd man kan komme derud med.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

ja, men her i københavn er folk villige til de mest utrolige ting for at kunne lægge en båd et eller andet sted, det undrer mig bare at der ikke ligger nogen, der er jo lige så beskyttet som hvisse steder i det sydfynske.
Det kunne tænkes at der er en servitut eller lignende som forbyder opankring lige netop i dette område. I Sverige er der områder hvor du slet ikke må sejle eller lægge dig for natten, det kunne være de samme regler der gør sig gældende lige der. Ellers spørg den lokale Havnefogede, han kan sikkert give dig en fyldig erklæring for hvorfor der ikke ligger nogen for svaj i det pågældende område.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Dr_Lyn den 08-12-2008 15:29
ja, men her i københavn er folk villige til de mest utrolige ting for at kunne lægge en båd et eller andet sted, det undrer mig bare at der ikke ligger nogen, der er jo lige så beskyttet som hvisse steder i det sydfynske.

Hvis du kigger på google earth vil du kunne se man skal over dybt vand for at gå ud til sin evt. båd. Bunden er sand og mudder. Så du skal sejle derud til din båd

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman den 31-12-2008 12:05
Skrevet af Dr_Lyn den 08-12-2008 15:29
ja, men her i københavn er folk villige til de mest utrolige ting for at kunne lægge en båd et eller andet sted, det undrer mig bare at der ikke ligger nogen, der er jo lige så beskyttet som hvisse steder i det sydfynske.

Hvis du kigger på google earth vil du kunne se man skal over dybt vand for at gå ud til sin evt. båd. Bunden er sand og mudder. Så du skal sejle derud til din båd
Det er der da også mange der gør Andy, mange har en lille jolle liggende på stranden, jeg har selv praktiseret det i over 20 år. Rent faktisk har bådene også meget bedre af at ligge for svaj, end at ligge fast surret i en havn.

Annonce
dybden uden for sejlrenden, lige med undtagelse kystnært, så er der 30 til 90 cm dybt de fleste steder. Midt i det hele ligger havnegrænsen og den må man vel ikke ankre op inden for.
Der er ingen fortegnelse over sten.
Jeg kan da huske fra min barndom at det altid var lidt af en gyser på havnen når nogle i små både sejlede mod Hvidovre havn UDEN for sejlrenden.
Og der er da også jævnligt både der er gået på grund uden for sejlrenden.
Men jeg tror ikke man kan have en jolle liggenden i fred på stranden.
Lidt nord for Hvidovre havn er der en lille "jolle-havn" og der er der da folk der ligger på svej i små både som Mopaer og jagtpramme. Og som man kan gå ud til.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det problem med at andre lånte min Jolle satte jeg en stopper for efter at det skete et par gange at den ikke lå hvor de havde lånt den. Et 2 m. langt 2" stålrør blev banket ned i sandet og en halvtomme kæde monteret imellem røret og båden med en kæmpe hænge lås.
hej med at ligge for svej det har jeg gjort med min lille hurley 18 den hade to anker et lille folleanker med en vægt på 10 kg og et stokanker på 25kg men der var en der skarg linen over til stokankert og den drev på land hvor jeg hade problemmer med at få den ud
jeg fik at vide at det var en af de træler folk der kommer i området jeg var ikke den eneste han har gjord det ved
hilsen renek

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Så må du have en kæde på istedet for, og du behøver altså kun dit 25 kg. stok anker for at holde så lille en båd. Det er jo beregnet til en bådstørelse omkring de 30 fod.
hvad helper det når der er nogle folk der har sjov ved løsne bådene ved at skære trossen og løsne kæder på bådene
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis