badevandet stiger op af gulvafløbet

Hej Alle,

Jeg har den fornøjelse det er at renovere mit hus. Selvom mit badeværelse stod klart for lang tid siden, har jeg ikke haft tilsluttet Jacuzzien før for et par måender siden.

Inden da har jeg haft et blucher gulvafløb med tre tilslutninger, en fra min håndvask, en fra Unidrainet i brusenichen, samt en fra "badekaret". Men da sådan noget byggeri trækker ud, har jeg det sidste år (uden problemer) haft tilsluttet en vaskemaskine på det afløb som var/er beregnet til badekaret. Jeg har bare sat et knæk og en forlænger på 40mm røret og smidt flexslangen ind i forlængeren.

Nu har jeg så tilsluttet badekaret (oprindeligt på et T-stykke, og siden alene), og herefter står alt vandet fra vaskemaskine og/eller badekar op af gulvafløbet.  Det bliver ret besværligt at have med at gøre, da der let kan være 180 liter vand i karet (!)

Selv meget små mængder vand kommer op af gulvet, med mindre jeg lukker vandet ud meget langsomt. Hvis jeg lukker "større" mængder ud, og lukker for bundproppen når vandet begynder at komme op, så kan jeg høre at rørene klukker.

Så er spørgsmålet: Hvad er der galt med min installation ? Mangler der en vandlås til 40mm afløbet til badekaret ? Og hvis der gør, hvordan laver jeg det uden at det tager højde fra afløbsslangen på karet ? (skal tilsluttes i noget nær jordhøjde for at alt vandet kommer ud)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

sidder der ikke en vandlås i dit gulvafløb? det kan være den der er stoppet til !

så vandet ikke kan komme væk fra afløbsskålen,prøv at tage risten op og se om der er noget du kan rense


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

der løber vandet ikke så stærkt, som fra et kar eller en vaskemaskine

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Nu fandt jeg fejlen...

Først og fremmest lavede jeg "the mother of all fuckups". Jeg antog at unidrain og håndvask var tilsluttet samme afløb.. Det er de åbenbart ikke, derfor virker de. Måsker er håndvasken tilsluttet vandlåsen på Unidrainet... Det må jeg kigge på en anden dag.
Jeg rensede derfor vandlåsen og fandt, hvad jeg håber på er et par køkkensvampe der sad fast.... Efter rensning virker det hele fint igen.

Tak for hurtig input.
havde de køkkensvampe meget lange haler? :-))
tja, hvad kan man sige.. Jeg sad og blev helt bange da jeg læste teksten. Et unidrain tilsluttet et blucker-afløb. Det lød lidt vildt, da unidrain for det meste selv har en vandlås.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis