Visker der ikke virker helt godt !

Hej med jer !!

Min Skoda er nu snart 3 år og vinduesviskerne foran har i et par dage måske kørt lidt langsommere end normalt. Ikke noget jeg har taget nogen egentlig notits af, men da det idag regnede meget ville mine viskere næsten ikke køre !

De kørte kun kort og i ganske små ryk.
Jeg trak i viskeren men den er ikke lige at trække i, altså den er ikke gået af på akslen.

Måske er det noget med selve viskermotoren !!!

Er der nogen der har et godt råd på hvad jeg skal kigge efter ??

Eller er der nogle generelle problemer på det område ??

Måske skulle jeg alligevel have købt em Mercedes !!

Venligst Njord

MVH Njord
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hæ, har selv prøvet det......

Det er viskermotoren den er gal med.

Inden i sidder der 2 magneter. Den ene er sandsynligvis faldet af.

Åbn motoren - Slib af for rust og skidt - Montér magneten med Loctite. Spar ikke på Loctite. Hold den på plads med et eller andet en dags tid eller til Loctiteen har hærdet af.

Saml og montér viskermotor.

Denne operation udførte jeg for over et år siden, det funker stadig.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Paa en gammel Golf og en nyere Astra har jeg oplevet problemet!
Paa Golfen havde jeg visker-motoren ude og den fik noget nyt fedt, et par draaber symaskine-olie og ellers lov til at koere fra et 12V batteri i et par timer!
Paa Astra'en var det ikke saadan ligetil at adskille motoredelen, man jeg opdagede at den koerte som ny da jeg gav den et par draaber symaskine-olie nede omkring akslen.
Mvh. Andreas.
Den kører allerede bedre.
Den fik en omgang WD40.
I weekenden bliver de afdækninger der sidder omkring motoren afmonteret og det får en omgang så det ikke er smørelse der mangler.
Hvis det ikke hjælper så må motoren jo af og undersøges..

Tak

Venligst Njord wink

MVH Njord
ja viskermotoren altså !!

Njord wink

MVH Njord
Nu hvor der der skrives om viskermotorer m.m har jeg lige et lille bispørgsmål (det kan godt være det er et lidt dumt spørgsmål): Hvordan kan man afmontere selve viskerarmen fra motoren på en Citroen AX - skal der specialværktøj til eller håndkraft?
Er der nogen som her en ide???
Hej smile

Man plejer at løfte det lille "låg" der sidder, nede i bunden af viskeren. Derunder sidder der en møtrik.

Mvh
ThomasB
Ja nu ved jeg hvad der er galt men min visker !!

Den stoppede helt her i lørdags !!

Så blev skidtet skilt ad. Det er en støb alu del hvor lejet til selve viskeren sidder den er gal mad.
Denne alu del er knækket hvor den er ført ind i et Stål rør og klemt sammen..

Min ummiddelbare reaktion er at der må være tale om en støbe fejl i aludelen og at den er revnet over tid, for til sidst at knække helt.

Så jeg håber lidt på noget kulance fra Skoda importøren. Garantien er udløbet og jeg har droppet service for nogen tid siden så det er jo ikke sikkert..

Men i så fald vil jeg håbe at jeg allerede har sparet den udgift hjem i mindre service omkostninger..

Venligst Njord

MVH Njord
Ja jeg fandt et visker arrangement hos en hugger, fandt det på nettet.. 350,- + moms..

Det tog max en time at skifte. Men lejet var groet totalt sammen, stål aksel gennem en støbt aluhus. Den arm der var brækket er sikkert knækket af det store tæk en visker motor kan give..

Den nye, brugte, arrangement er smurt grundigt og monteret.

Nu vil jeg smørre dette arrangement juvnligt for at undgå senere lignende problemer..

Måske kunne jeg få skoda importøren til at give et arrangement på kulance men så skulle jeg givet vis selv betale for udskiftningen på værkstedet, Fair nok ! Men det var jo billigere at lave det selv.

Venligst Njord smile

MVH Njord
Den med viskere der kører trægt er en klassiker på VW-gruppens biler.....

Nu skriver du ikke hvilken Skoda du har men hvis det er en Octavia kan jeg anbefale, at du kigger forbi http://www.octaviaklub.dk.

For at se forummet hvor der kan spørges til dette skal man godt nok være medlem, men når du har set den åbne del af klubbens sider vil du glæde dig over det beskedne kontingent, set i relation til adgangen til forum med tilknyttet Skodamekaniker fra aut. værksted. Som om det ikke er nok følger der også klubrabatter med - eks. 10-25 % rabat på tilbehør, dæk, reservedele og bilpleje.

Der er p.t flere end 1.000 octaviaejere knyttet til klubben.

Mvh

Brandmanden

(og formand for Octaviaklub.dk) biggrin

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Brandmanden (den 01-07-2003).]

Mvh.

René

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis