Hej! hven kender noget til denne Båd

Hej jeg har købet et båd på Djursland, den skal komme fra Fredericia.Årg.er c.a. 1967 den er 7.0 m. i længden har et vægt på c.a. 3,0 tons og har en Sabb Diesel motor med 10 HK årg.67 mod GG. er der någen der kender til model , typ eller Værft?

Hej jeg har købet et båd på Djursland, den skal... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Mariagerstar den 04-12-2008 20:48
hej njord
hele skroget er støbt i beton fra køl op c.a.55 cm og bådet er blevet laved om til Motorsejler,
Nu bliver forviringen da total, skrev du ikke at båden var belagt med glasfiber ?
Hvis der er beton i bunden af båden kan det være den tidligere klamphugger der har haft båden, der har fyldt det i som balast. Jeg håber sandelig ikke du har givet ret meget for den båd, for det lyder reelt som om det kun er diesel motoren du har købt.

hej håndværkeren

skroget er belagt med glasfiber men den har været rigtig billig faktisk købte jeg skroget pga. selve form jeg har startet med at skære kajyten ned ad men dette er 3 uger siden nu kommer også styrhuset af, det er bare ødelagt. de har lavet denne om til motorsajler ( rigtigt klamphugger agtigt ) og dårligt arbeide.
skroget er fint laminiert den har jeg bare spartelt og slibet.det ligner ikke som om dette er pålaminiert, det ligner en sandwich byg, den er meget tyk c.a.20 mm.

hilsen Mariagerstar

Nej jeg tror ikke det er en sandwich, men derimod en diagonal laminering. Det blev meget brugt i de omtalte år jeg tidligere har beskrevet. Det gav en virkelig stærk konstruktion, var noget lettere end den traditionelle måde at bygge på, og så behøvede man kun at bruge svøb i stedet for spanter.

hej njord

nu har i lavet mig rigtigt rundtosse. jeg er næsten sikkert jeg byg skroget tilbage efter jeg har set en masser damp chaluper på nettet i England og Amerika. men jeg beholder i første omgang min Sabb motor inden i intil jeg har fundet et steamengine.Jeg skal ude og sejle næste saison. selve Boiler er ingen problem. der har jeg fundet et bygge vejledning på et super Hjemmeside i Visconsin usa. men hvor finder jeg stumperne til selve Motoren (jeg har kiget i Sverige og øveralt, men brugt er ligesådyrt såm nyt) har du måske någle andere adresser )
hilsen Stefan
kan da også være sjovt når vi mødes med damp 2010 i Vejle

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også