Kan mørtel tåle frost?

Jeg har 1½ sæk mørtel i mit udhus.

Kan det egentlig tåle frost? Det er jo noget halv-fugtigt noget.

Træd ikke på mine ledninger :o)
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Og når du nu tager det ind for at opbevare din mørtel frostfrit, skal du også sørge for, at der ikke står cykler og andre maskiner med lak lige i nærheden, for det kan lakken ikke holde til.

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Og du skal lukke det fuldstændig lufttæt, idet det eller tørrer og bliver hårdt og ubrugeligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for svarene. Ved godt, at fx. alu ikke har det godt sammen med mørtel.

Må jeg lige komme med et tillægsspørgsmål?

Hvad er blandingsforholdet ved reparation af mindre huller i betonloftet (kælderen) og riller i mure?

Jeg plejer at bruge 1 del cement til 10 dele mørtel. Er det helt skævt?

Træd ikke på mine ledninger :o)
Det med din mørtel kan du jo sikre ved at give lidt sprit men kun ca 1 dl til 80 l mørtel,

blandingsforholdet: du skal bruge sand(vasket) og cement til beton 1del cement til 3del sand, og mørtel er 1 del cement til 7 dele mørtel,

<p>Marc.</p>
Er det ikke bare noget gammelt vrøvl, at mørtel ikke kan tåle frost? - Jeg opbevarer mørtel udendørs i tønder med låg med gummipakning (så det ikke kan frysetørre) og jeg synes murværket bliver fuldt lige så stærkt og godt. Og jeg har også lavet forsøg, hvor jeg ikke har blandet cement i, og det bliver også som så noget plejer.
Har lige fået leveret mørtel fra Jura Kalk i dag, der synes jeg da der stod på det sagtens kunne tåle frost... Må lige se efter i morgen.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis