Udbedring af rust/lakskader

Jeg er i færd med at udbedre rustskader på min bil. Inden lakering med originalfarven har jeg dog et problem, nemlig at jeg selvfølgelig har en niveauforskel i lakken de steder hvor jeg har slebet, rustbehandlet og grundet bilen. Kan man gøre andet end at spartle det væk? Og skal man så grunde spartelmassen bagefter inden lakering igen? Jeg har læst i diverse vejledninger at man skal "slibe de tilstødende kanter omkring skaden så overgangene udjævnes", men jeg synes det lyder usandsynligt at det ikke vil kunne ses bagefter.

Jeg skal understrege at jeg ikke stræber efter et 100 % professionelt resultat - det skal bare være nogenlunde pænt.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg mener man sliber en pæn bid rundt om så det langsomt jævner sig ud, og så vil det ikke kunne ses. Den gamle lak var jo ikke mange milimeter tyk.

Men sørme skal der sprøjtes grunder på først og dernæst sander og så en let vådslibning før den er klar til den endelige lakering, hvis det skal være et godt resultat.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej.

Man kan også købe spray-spartelmasse. det leverer et pænt jævnt lag spartelmasse, der er let at kontrollere. Så kræves der ikke så meget slibning. jeg brugte vaseline der hvor jeg ikke ville have spraymassen til at sidde fast, så var det kun kanterne, der skulle have en omgang. Og jeg er ganske godt tilfreds med resultatet.
Jeg købte dåsen med spartelmasse, ved Bilexperten, men det skulle da være mærkeligt, om den ikke kunne købes andre steder.

Mvh Jan

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for tippene, jeg har prøvet at slibe kanterne og synes egentlig at resultatet er meget godt. Det viser sig jo nok først rigtigt når den endelige lak kommer på. Men jeg har faktisk fået købt noget spray-spartel som jeg også vil prøve - det med vaselinen er smart!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også