Så er forvirringen komplet. ANDES VARMEP

Kontaktede andes.dk fordi jeg ville bestille en varmepumpe som skal bruges til at opvarme min garage. Da de har så mange forskellige spurgte jeg hvilken en jeg skulle købe skrev til dem at det var vigtigt den var driftsikker .da jeg ikke er så meget hjemme . Så fik jeg sku afvide jeg skulle købe en panasonic. så nu er jeg helt forviret .

Søgte en billig varmpumpe fordi den kun skulle bruges til at opvarme min garage - Læste på deres side at Andes mærke var et kvalitets mærke som ikke kan samlignes med de varmepumper fra silvan.osv, Hvorfor anbefale den danske leverandør /importør af ANDES at jeg skal købe en panasonic hvis den skal være driftsikker. MEGET FORVIRRENDE
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kunne jo tænkes at de har indset at Panasonic står for virkelig Kvalitet.

Og at nogle af de billige mærker fra Silvan Onkel Harald Jem & Fix Bilka A-Z o.s.v. ikke er meget værd

Har du prøvet disse apparater, Håndværker?

Jeg har da en sådan billig sag, som funker helt fint nu på 3. år.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nej det har jeg ikke Kmt, og det er også muligt at dit apparat fungere. Så fortæl mig lige hvad det koster dig kontra elvarme. En god varme pumpe giver ca 70 % mere varme pr. Kw. man fylder i den, gør din også det ??
Hvordan måler man så lige det?

Jeg bruger nu mest min til at køle om sommeren.
Om vinteren klarer mit pillefyr opvarmningen for det meste, men glemmer jeg at fyre, er varmepumpen utrolig hurtig til at varme op.
Den kører på 230 V og giver voldsomt meget mere varme end en 2000 W elblæser kan præstere. Så jeg er overbevist om at den præsterer meget fint og billigt, og jeg er rigtig meget tilfreds med den.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har blot andet sted læst at de billige varmepumper skal man gå uden om p.g.a. de bruger for meget el i forhold til afgiven efekt. Et fingerpeg skulle være at når der blev stoppet for 2,00 Kr. i den skulle den levere 5,00 Kr. i energi.

Ellers må jeg da indrømme, at jeg selv har over vejet at anskaffe en af de billige op til min første sal hvor jeg i dag kun har olie radiatorer, det skal siges at jeg kun bruger første salen et par gange om måneden på denne tid af året.

Jeg har mit skrædderi der oppe.

Annonce
Stadigvæk, hvordan skal man som forbruger kunne kontrollere de påstande, uanset om det er billige eller dyre apparater?

Vi er vist nok tvungne til at tro, mere eller mindre, på det vi bliver påduttet, og kunne man få den mistanke, at den som har flest penge, bedst kan påvirke den off. mening via lobbyister?
Den off. mening behøver ikke nødvendigvis at være lig med det rigtigste!

Årene har lært mig, at man skal ikke tro på alt, hvad man læser, ser og hører, især det sidste års tid har vist, at det gamle ord om, "at ikke alt der glimrer er guld". Her tænkes lidt på finans- og IT-verden.

Det var så en lille tur ud ad en tangent! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej

Hvis jeg lige må blande mig, kunne en af måderne til og sikre sig at man ikke køber katten i sækken være at konsultere TI' positivliste.

Eller de nye Fujitsu med forbedret COP effekt.
Unik til sommerhuset pga. varmedrift ned til 10 graders rumtemperatur
en perfekt løsning til at holde sommerhuset fri for frost om vinteren, uden plasma luftrens.

Fujitsu klimaanlæg ASYA09LGC INVERTER
COP på 4,44
Køle effekt 2,6 kW
Varme effekt 3,6 kW
kr. 13.495,- Inkl. moms og Standard installation

Hej

Jeg har den gamle model der kan varme ned til 16 grader, der er den her bedre, jeg bruger ca 900 kilowatt om året i mit værksted på 26 m2. Man skal ofre lidt på man får hvad man betaler for
For et par år siden var der meget røre omkring ringe varmepumper fra Harald Nyborg og Co, men nu er det jo snart en rum tid siden at det blev lovpligtigt med energimærke på varmepumper og har da bemærket at de den gang billige C pumper er kravlet op på A og B så de burde da have samme udnyttelsesgrad.
Jeg var lige inde på Værebro`side for at se den, det er godt nok nogle pebrede priser de har på punktsøjler. Det kan du gøre meget billigere selv. Og hvorfor skriver jeg så det ? Hvis du graver stolperne ned i jorden, må du ikke støbe omkring dem, så vil de rådne uanset hvor godt de er impregneret. Her er løsningen at du skal smide sten og grus omkring stolperne, vand eventuelt gruset ned imellem stenene så de pakker godt sammen. På den måde kan vandet trække væk fra stolperne, støber du omkring dem vil de stå og soppe i vand.
Dine egne stolper laver du ved at grave nogle smalle huller i to spadestiks dybde, og så fylde beton i hullerne. Husk at sætte  stolpe-bærejern i den våde beton. Betonnen laver du af 5 dele bakkegrus og 1 del cement + lidt vand.

V.h.  Håndværkeren
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis