Tørre batterier!!

Jeg så til min store skræk at mine 2 start batterier (bly 75 Ah) var "løbet tør" for vand da jeg fik båden på land. Jeg har efterfyldt 2 liter på hver!! Og jeg har nu ladet dem med en marinelader i et par uger.
Er de til at redde eller er de færdige??!!

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

så er det bare om den kan holde på trømmen eller spænding.!

jeg tyder på at du skal købe nye batterier.!!!

Det kommer an på så mange ting. Hver gang du aflader et batteri for meget halvere du det antal gange du kan oplade det.
Men få fat på en syremåler og tjek om syrebalancen er i orden - hvis den er det så er det jo bare at prøve at arbejde med dem
Hvis et batteri har været totalt afladet kan det være svært at så smidt strøm på det, et trick er at få noget forbrug på mens man lader, f.eks. tænde en lampe.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

så må du håbe at blypladerne ikke er iret for meget så er det lige meget hvor meget du lader den vil ikke holde strøm men du kan kun førsøge og du kan få liv i den igen
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Hej.

Med det vandforbrug bør du kontrollere din generator, noget tyder på at den lader for meget.

den må max give 14,7 V. men normalt omkring 14,2-3 stykker.

Lader den for meget, er det dit laderelæ der er stået af,

Mvh autoole

Uha det bliver spændende...
De er opladet fuldt nu, da jeg som skrevet har købt en marine lader som også kan oplade fra 0. Jeg forstår at jeg skal være heldig hvis de også kan holde på strømmen nu ikk`?
Jeg har en syremåler som jeg vil teste med næste gang jeg kommer forbi.
Kryds fingre..
Annonce
Det finurlige med sådanne batterier er jo at de kan godt holdt fuld spænding, men når du så begynder at bruge af dem falder de pludseligt til nærmest nul fordi det er ødelagt.
Så de skal testes med forbrug på .

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

De er færdige!!
De kunne ikke holde strøm..

Så nu har jeg købt 2 nye. Det er charmen ved at have båd
Lad os så håbe din båd ikke er alt for charmerende.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

hi hi. Ja, det håber jeg også, men det er de første penge jeg har brugt på den bortset fra havnepenge, diesel og vinter klargøring, efter et par års sejlads, så jeg er godt tilfreds med skivet...:)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis