IP telefoni - Skype??

Hej med jer alle.

Hvad er jeres erfaringer med Skype, og anden form for IP telefoni?
Virker det?
Hvad koster det? Fastnet i Dk, mobil i Dk, samt verdenen som sådan....
Hvem har i som udbyder?
Hvad har I af grej for at få det til at fungere?

På forhånd tak ;-)

MVH Njord
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bruger Skype til langdistanceopkald (fra Canada til DK), og har 'Skype out' saa jeg kan ringe til almindelige telefonnumre i DK.
Med Skypeout kan man ringe meget billigt til fastnet, koster lidt til mobiler, men nu ikke noget man bliver fattig af

Jeg er fuldt ud glad for det, god kvalitet, dog med en lille smule ekko en gang imellem - det er langtfra generende men dog noget jeg bemaerker (nu arbejder jeg saa ogsaa med akustik til hverdag saa jeg bemaerker nok den slags 'sideeffkter' mere end en gennemsnitsbruger). Der er ikke nogen generende forsinkelse naar jeg kalder over dammen, og det er et meget stort plus, for stor forsinkelse (delay) goer at man hele tiden vil snakke i munden paa hinanden - har man det kan man ende op med en ubrugelig loesning.

Jeg bruger et billigt headset paa en laptop computer, det fungerer fint

/Hideout


 

Kan stærkt anbefale Skype. Jeg taler jævnligt med en kammerat i Spanien, der ligeledes har Skype, hvorved det er 100% gratis. Formentlig pga en sløj internetforbindelse i Spanien, er kvaliteten noget svingende men normalt OK.
Har også Skype Out og havde for nylig en lang samtale til Kina, der kostede 20-30 kr. (I modsætning til en anden tilsvarende samtale, jeg var nødt til at føre over min mobilade, Den kostede lige godt kr. 1.000!!!!)

Med venlig hilsen
ktm

 

Vi ringer meget til Mexico og har brugt Skype i et par år. Først med headset til PC for at ringe til fastnetnummeret i Mexico via Skype-out, siden har vi købt en Linksys Skype telefon, så man ikke behøver computeren. Det fungere både til Skypeout og pc-til-pc gratis opkald.

På det seneste er vi dog begyndt at bruge windows messenger så vi har live-video  på i begge ender. Det kan også lade sig gøre med Skype. Og så er det gratis. Det er blevet muligt da vores familie i Mexico nu endelig har fået bredbånd.

Dernæst droppede vi TDC sidste år og fik i stedet Cybercity IP telefoni og fik flyttet nummeret med. Det fungerer upåklageligt hos os. Det bruger vi når vi ringer til fastnet i DK.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis