Valg af væghængt toilet

Hej

Jeg skal til at købe et væghængt toilet med indbygningscisterne. Jeg så lige at Bauhaus har et på tilbud (komplet unden toilet-sæde) til 799,-!! Modellen hedder Delfi.

De kendte mærker koster jo over dobbelt så meget, men kan det betale sig at give det ekstra for fx. IFØ, Duravit osv. ?

Hvad er jeres erfaringer og meninger?

/Jacob

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der hvor der sandsynligvis er sparet er på glasuren. Og det betyder noget i forhold til rengørringen. Det er langt lettere med en høj kvalitet af glasur.

Selve vandforbruget til skyl kan de rogså være stor forskel på. Og det betyder igen noget med hensyn til økonomien i det lange løb.

Ikke mindst skal du overveje hvad med cisternens teknik. Er det noget der kan fåes reserve dele til? Det er ikke helt uden omkostninger at udskifte en indbygningscisterne!

Naturligvis skal du jo også overveje hvilket sæde du kan montere på kummen... dte betyder en mase for både look og sidekomfort...... På mærkevarene er der ofte lavet flere sæder som passer.. det gælder både for alm sæder og sæder med dæmpning, altså sæde og låg der ikke falder tungt når man lukker låget, med derimod langsomt lukke uden klap og larm...... Check fx på www.pressalit.com hvilke sæder du kan få til netop den kumme du overvejer. Her kan man gå ind med keramik producent og kumme navn og få en liste over de sæder Pressalit fremstiller der passer på netop den kumme du overvejer.

MVH Njord
Jeg var ganske meget tilfreds med at kunne få reservedele til min Geberit cisterne da jeg fik problemer. Det havde været noget mere end rædselsfuldt, hvis jeg skulle have været igang med at skifte cisternen pga manglende reservedele, især da jeg, synes jeg selv, har lavet en meget fiks installation, der nærmest umuliggør en komplet udskiftning.
Jeg ville aldrig turde købe et no-name produkt lige netop i denne specielle sammenhæng.

Med venlig hilsen
ktm

 

problemerne med no-name er, når du skal reparere på det efter en rum tid, så kan det være overordentlig vanskeligt, for ikke at sige umuligt at skaffe reservedele. Tit må vi, som vvs'ere, sige til folk at de ikke kan få reservedele til deres toilet eller blandingsbatteri og derfor bliver nødt til at købe nyt, hvor man ellers normalt bare kunne skifte et stykke indmad hvis det havde været ifø eller gustavsberg eller damixa eller grohe osv. Så derfor skal man sikre sig når man køber den slags at sælgeren kan fremvise et pænt sortiment i reservedele.
Tak for svarene. Det var præcis det som jeg regnede med var problemet. Ikke sjovt at skulle udskifte et fuld integreret indbygningstoilet efter fx 5 år :-)

Hej.

Jeg lavede badeværelse for et år siden. Valgte Villeroy og Boch Omnia hængeskål med Ceramic plus. Det er en sugerglat overflade som er meget nem at gøre ren. Kalk har svært ved at sætte sig fast på overfladen, så det skal jeg også have på det andet toilet når jeg skal renovere det. Det koster ikke en bondegård. Valgte samtidig et sæde med soft luk. Det er blæret, men også lidt dyrere..

vh ole

Annonce
Geberit er et rigtig godt og billigt mærke syntes jeg, mht. reservedele så vil jeg mene at de kan fåes mere eller mindre alle steder til det mærke. jeg valgte også softclose og det er RIGTIG DYRT 1600.- slap jeg for det
Geberit er det absolut bedste. Det er super kvalitet fra Schweiz. Jeg har besøgt deres test center i Jona uden for Zurich og det er rent James Bond det der foregår der nede. De optimere konstant på holbarhed, lyd niveauer osv. Desuden har de en politik om at alt hvad de laver skal kunne monteres uden læse færdigheder. Det vil sige at der følger en "IKEA" brugsanvisning med, så man kan faktisk komme rigtig langt uden at være vvs'er (Ved ikke om cisterne er GDS arbejde) Pøj pøj med cisternen. PS: Behøver jeg at sige at jeg selv har monteret min egen Geberit Duofix og den spiller bare ;-)

 Bungalow... Nu med helt ny 1.sal. - www.plusa.dk/hus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis