Hvorfor skifte olie, når olieforbruget er stort

Jeg overvejer at lade være med at skifte motorolie på min gamle Lada, men blot filtret. Den bruger ca. 1 liter pr. 1000 km, så i princippet tilsættes konstant frisk olie.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja...

Hvad med at skifte motoren til en anden fra en hugger.. Jeg mener at olieforbruget er i overkanten men nye biler kan dog have det samme forbrug, uden at det betegnes som en fejl... Men optimalt vil det nu ikke være..

Venligst Njord

MVH Njord
har den altid brugt så meget olie ??
Eller er det kommet over tid, eller pludseligt ??

Hvad siger andre LADA folk ??

Hvad siger instruktionsbogen ??

Hvad er det for en olie du kører med ??

Den skal jo nok ikke være specielt tynd, Hvad med en 15/40W den er billig og bliver ikke helt så tynd som de moderne olier..

Venligst NJord smile

MVH Njord
Olie er jo ikke bare olie. Hvis det er den billige nede fra Fakta kan jeg godt forstå dit forbrug.

Måske bør du overveje at købe en mere tidsvarende bil.
Behold olien og skift bilen i stedet.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Bilen kan jo være god nok...
Den er sikkert billig og har man ikke det store kørselsbehov så er bilen da OK..
En billig Olie fra Fakta eller ?? er fin nok til en motor i en så gammel komstruktion. Motoren er grundlæggende robust, men passer delene ikke sammen, for store spillerum osv vil olieforbruget være stort.

Venligst Njord

MVH Njord
Annonce
Hej.

Ved du hvor olien forsvinder hen?
Det kunne jo tænkes at du har et større problem, end et stort olieforbrug.

Min gamle Toyota bruger også en del olie, men det er pga defekte ventilstyr, og da den alligevel står for udskiftning, gider jeg ikke gøre noget ved det.

Mvh Jan

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
Du bør skifte olien ved de fastlagte intervaller, da den efterhånden nedbrydes og bliver blandet med benzin. Derved nedsættet bæreevnen og der vil være et forøget slid.

Jeg forstår godt din overvejelse. Du fylde 3-4 liter på ved skift og løbende 10 liter. Hvor meget kan der så være tilbage af de oprindelige 4 liter. Der har nok også en indflydelse og du kan evt. overveje, at forlænge intervallet mellem olieskift og anvende en meget billig olie.

MVH Per

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Per M. Friis (den 25-06-2003).]

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Per M. Friis (den 25-06-2003).]

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Citat fra mamahoho

Jeg overvejer at lade være med at skifte motorolie på min gamle Lada, men blot filtret. Den bruger ca. 1 liter pr. 1000 km, så i princippet tilsættes konstant frisk olie.




der sidder to hvide plader på bilen en for en bag,,, hvad med at skifte alt ud imellem disse...................og nok ikke med samme mærke
Hrmm, prøv at hør om forhandleren mener det er som det skal være.
Ford har tit samme problem som jeg mener det er, som Ford dog ikke mener er et problem.Så Ford ud og falck hjem wink. Så det er ikke sikkert de vil gøre noget ved det Prøv dog at kontakte dem og ellers køb en ny motor, det er nok billigere end at få den gamle rep.
Ja med det olieforbrug har du kun tiden til den næste syn............
Så det kan ikke betale sig at gøre noget ved det end at hælde olie på, da
til synet bliver du alligevel nødt til at gøre noget.
Bilen vil aldrig kunne synes med den motor.
Men du kan evt. ofre en dåse wynns eller STP, måske det kan tage noget
af olieforbruget. :roll:

Med venlig hilsen

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis