Hjælp til maling/krakelering af møbler

Hej!

Jeg har anskaffet mig nogle fine gamle møbler jeg godt kunne tænke mig at give et antikt look, hvor malingen krakelerer.

Er der nogen der ved om man kan bruge følgende produkt?
http://www.cchobby.dk/pages/product.asp?itemGuid=199727

Skal man i det tilfælde at det er muligt bruge noget bestemt maling?

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Der er tale om gamle træmøbler.

MVH
Eves
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej - Jeg ville ikke være tryg ved at bruge produktet. Jeg ved at nordsjö ( tidl. sadolin farveland) og vist også flügger har specielle produkter til krakelering. Det er ikke ligemeget hvilken maling man bruger sammen. Det er smartest at bruge samme fabrikat sammen, da det ellers kan gi´problemer. held og lykke med projektet

Mvh. Malerhjernen😁
Skrevet af Eves den 01-12-2008 21:26
Hej!

Skal man i det tilfælde at det er muligt bruge noget bestemt maling?

MVH
Eves

Som Miriam skriver, der skal bruges en dertilegnet maling, eller rettere sagt to. Først grundmalingen (og den der kommer frem i krakkeleringerne) og oven på den dækmalingen som krakkelerer når du trækker den ud. Det kræver lidt øvelse at få en ensartet krakkelering, så det kan godt betale sig at prøve først på et plade eller lignende til man har håndelaget. 

Det er lidt svært at gennemskue om det produkt du henviser til kan anvendes til alle typer maling, og om det giver tilstrækkelig holdbarhed på møbler når der nu er anført at det til børnebrug.
eftersom dette produkt ikke koster meget ville jeg da give det et forsøg.

Fremgangsmåden vil nok være at male med grundfraven og lade den tørre. Smørre krakeleringsmidlet på og derefter topmalingen vådt i vådt. Hvor store eller små krakelleringer der kommer er som regel et spørgsmål om hvor længe krakkeleringsmidlet får lov at tørre før du maler ovenpå. Det er ikke vigtigt om maling og krakkeleringsmiddel producenten er den samme, blot du maler med en akryl maling.
Kan du ikke bare male med grund farven lade den tørre derefter maler du med dæk farven så den dækker, ligger et stykke afdæjningsplast på så det kun rører som mnår du ikke får det foldet ordentligt ud og når du så fjerner det igen er det krakeleret.æ Vupti ikke noget specielt maling eller noget kan laves med alle farver og malinger. Det kan også lade sig gøre på en væg er dog lidt svært på et loft men er set gjort.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også