topstykke

Hej jeg har en Ford Escort 1,8 16 v, hvor toppakningen er gået. Er der nogen der kan hjælpe mig med at beskrive hvilken moment jeg skal spænde strakboltene med. Måske også lige beskrive hvordan jeg helt præsis få stillet mine knaster i forhold til krumtap.
Det ville være en stor hjælp, da jeg kun har en håndbog på tysk!
M.V.H
Tj


<p>&#160;</p>
66 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej er der ikke nogle som kan hjælpe!!
M.V.H
Torben

<p>&#160;</p>

hej

topstyks boltene skal spændes

trin 1  25 Nm

trin 2  45 Nm

trin 3  105 grader + -- 15 grader

knastakslen skal blokeres med en skinne i hakkene i enden på knasten og den skal passe i hakkene

stempel på cylinder 1 i top

eksmek 

Hej eksmek.
Tak for hjælpen... Jeg har ikke skilt den ad i nu.... så jeg ved ikke endnu hvordan det ser ud!, men nu spørger jeg bare. Når jeg nu skal bruge den skinne til at holde knasterne med giver det så sig selv hvordan knasten skal sidde. Den kan vel sidde på to måder?? Er der ikke nogen mærker som skal passe ud for hinanden??

Nu når du skriver + - 15 grader hvad mener du med det? Boldtene i midten skal de spændes først??
M.V.H
ALTE


Lyder måske som jeg ikke hved noget om biler, men jeg har arbejdet meget med biler. Det er kun for at få helt styr på tingene før jeg starter.

<p>&#160;</p>
Hans w. Det er rigtig at der er vejledning, men jeg mener, at jeg har prøvet på en uno, at det ikke helt passede efter det jeg kunne læse mig frem til! Det kan være det var fordi det var en uno.

Nu er jeg gået igang med at skille skidt ad, der er godt nok ikke meget plads må jeg sige.

Hvis nu årsagen til en defekt toppakning skyldes, at vandpumpen er hoppet af. Hvad gør det ved mine cylinder. Det tog under et minut fra, at der lød en luftlyd, til at motoren ikke ville køre længer. Resultat vand i alle cylinder. Tror i at min cylinder har tage skade??
M.V.H
Torben


<p>&#160;</p>

Hej og tak for din hjælp, men nu har jeg fået skilt det ad! Jeg kan dog ikke se nogen mærker på krumtapen, men det må vel vær noten som er mærket??

M.v.H

Torben


<p>&#160;</p>
Hej.
Krumtapmærker sidder på remskive/bundkar.
Tilspænding af topbolte (olierede) er som før omtalt trin 1. 25 nm, trin 2 45 nm,
trin 3 yderligere 105 grader +- 15 grader.
Skal tandremmen skiftes ??? her tænker jeg Km. eller alder, 90.000 eller 4 År, så husk medløbere og strammer. Bruges den gamle skal den monteres med samme omløbsretning.
Der bruges en speciel tilvirket skinne til at låse knasterne med i modsatte ende af hjulene.
Når du har sat remmen på igen, drejes motoren 2 omgange med en nøgle på krumtappen, for at kontrollere at knasterne står rigtig i forhold til krumtappen.

Mvh autoole
Hej. Det med remskiven havde jeg glemt at kontrolere, da mærket jo, på min peogoet sidder på krumtapen.. Det er en bil jeg lige har købt som defekt, og derfor vil jeg skifte det hele både rem medløber og strammer.. Nu er det jo sådan at toppakningen er gået, og jeg spekulere på hvordan mon vandpumpen har det. Den løber fint rundt og uden at virke træls. (Den ville være træls at skulle skift pga. pladsmangel) Ville du skifte denne??

Ved du om det er muligt at topstykket af, uden at tage knasterne af?? Umiddelbart ser det ikke ud til at det kan lade sige gøre.
Tak for hjælpen.
Torben

<p>&#160;</p>
Har du en Ford Escort 1,8 16 v med Peugeot motor?????

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Der er yderligere 56 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis