TV-ledninger i fremtiden?

Ved at få trukket nyt el rundt i hele huset og har ved den lejlighed også fået lagt rillerør ind til tv-ledning.

Men inden jeg begynder at trække normalt antenne-kabel rundt i huset, kommer jeg til at tænke på om det mon også er "fremtiden"? Eller om jeg hellere skal trække noget andet, f.eks. lysleder, eller.....?

Nogen forslag, erfaringer?

Mvh You Can Do It!

Ved at få trukket nyt el rundt i hele huset og har... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er netværkskabler.

Eller mere præcist:

Premises Distribution System er den oprindelige betegnelse for et struktureret kabelsystem fra denne hjemmeside:

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=pds
Vil nu IKKE sige at trådløst er for langsomt til lidt af hvert samtidig, ordenligt udstyr koster bare men det kan lade sig gøre, Apple laver efter min mening det bedste trådløse udstyr,  jeg har ingen problemer med at streame 2 forskellige film på 2 forskellige computere, samtidig med man surfer fra en iphone fra en Time capsule eksempelvis, fremtiden ER trådløs om vi vil det eller ej, og sikkerheden, jo den er som man selv konfigurerer den og burde konfigurerer den nemlig super strong (WPA/WPA2 / 128 bit WEP) det burde vel holde de fleste væk. Der bliver helt sikker lavet billigere og ligeså gode produkter fra andre kendte og ukendte leverandør det er bare at undersøge marked lidt.
Jeg vil nu også sige at 1 gigabit er ved at være standard   og benytter man
802.11 n ja så kører det bare. med hensyn til rækkeviden, så kan man uden problemer udvide den med eks. Airport express som samtidig gør det muligt at streame musik fra computeren til et almindelig Sterio anlæg og udnytte dennes højtalere. DET ER FOR VILDT med alt det teknik
Man kunne også overveje en noget dyrere løsning. Nemlig LK IHC net.

Jeg er selv inde i overvejelsen, om jeg skal trække kabler, trådløst eller etablere LK IHC net. Har regnet lidt på det. Et kablet netværk (til netværk, telefon og tv) vil koste omkring 10000 kr. Mens IHC kommer til at koste 25-30000 kr. Har ikke lige regnet på trådløst. Men det skulle kun være som alternativ til kablet EDB netværk, skal alligevel have trukket kabler til antenne og telefon.


IEEE 802.11n er ude og kan købes, og lur mig om der ikke om nogle år kommer trådløs der er endnu hurtigere en de 300mbit 11n kan klare. Det er udviklingen, man ønsker trådløs og så finder man løsningerne på det.
Spørgsmål - hvorfor bruger i ikke bare WFi? altså tråsløs internet?


kh. hilsen Mr. GDS 0
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis