Ramblok

Hej Lav det selv folk.

Jeg har en Acer Aspire 5310 med 1 GB ram.

Hvor kan jeg bestille, de rigtige ram, som passer til nøjagtig min PC.
Hvor mange ram, kan jeg max få i denne model?
Må jeg godt selv sætte nye ram i, uden min garanti bortfalder?

Mvh Morten Svendsen, Fortsat god Søndag
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan ikke finde din model på producentens hjemmeside - så du må kigge i din manual hvis du har den - der står hvilken type du skal bruge, ellers tag den med til en edb butik og få dem til at kigge på det.
I følge producenten skal du bruge 533 MHz ( PC2-4200 ) ram moduler. Og din maskine undersøtter max 2 GB (2 X 1GB) memory.
Om hvor vidt du selv må sætte ramblokkene ind uden garantien bortfalder, kan jeg ikke svare på...

Mit gæt er nej... Men det må næsten stå i dine papier...

Hvis det var min computer, havde jeg dog gjort det selv.
jeg havde også gjort det selv, men jeg er nu heller ikke sikker på om garantien vil bortfalde . det tror jeg bare ikke, så længe man er påpasselige med fjerne låget ovenover ramene , der er normalt kun en skrue der holder den , hvis man ikke ødelægger gevindet, og ikke laver dybe ridser i plastikken , så er det bare fjong :)

her kan du se hvordan man skifter det ud , godt nok er det en hp , men det burde give dig en god vejledning og forholdsregler
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00771951.pdf

På forhånd tak :)

okay, mange tak for hjælpen.. Skovtofte har du et link til præcis de rigtige?

Mvh Morten Svendsen
Annonce
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=350885&lokation=

Husk at jorde computeren og dig selv via en håndledsrem inden du håndterer chips'ene, da de er overfølsomme for statisk elektricitet.
indefry , har en god pointe der, statisk elektricitet kan ødelægge din pc faktsik også for den sagsskyld de nye ram.

Tag alle kablerne af fra din pc , hvis det er bærbar tag batterien ud , gå hen til en radiator med bærbaren , sat dig ved radiotoren , og hold om radiatoren så er du afladeti nogle sekunder omkring 1-2 til sekunder hehe , det går nok meget hurtigere men bare for være sikker, så kan du lige åbne bunden af din bærbar og putte rammen i , på med låget , skruen i , batterien i , vende bærbaren , tænde forden , går , højre klikke på denne computer , vælge egenskaber , så burde du kunne se at der står den totale ram nu :)

Okay, mange tak for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis