Genbrugstræ? Hvor finder jeg

Hej GDS folk, Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde noget gammelt genbrugstræ, helst i fyr. Jeg skal bruge det til at lave nogle entremøbler og et bord med. Det må gerne være med maling og lakrester på osv. Det giver alt sammen noget patina. Jeg har søgt på internettet og inde på Kingo Karlsens hjemmeside over genbrugsmaterialer uden held. Tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med om du selv lige rundede "lodsepladsen" i din by.
4-6 pilsnere eller en 50'er til kaffekassen plejer at goere undervaerker hvis man skal have noget med fra genbrugs pladsen.. maaske vaerd at prove

Hvis du kan finde et nedbrydningsfirma i området, så har de helt sikkert mængder heraf.

Gider du køre til Skave v/Holstebro, ved jeg de har masser af gamle gulvbrædder og andet træ. 
http://www.skave-nedbrydning.dk/

Har lavet rammen til vores badeværelsesspejl af det originale gulv i vores køkken (lakeret fyrretræ) - lidt sjovt at bevare noget af det gamle, der ikke kunne reddes.


Mvh.

Jan R.
Hej..
Ring til et af de store tømmer firma i byen og forhør dig om de skifter vinduer et sted. Så kan du sikkert få de gamle rammer og karme.. Jeg har lavet et barskab af træ skaffet på den måde.

Mvh Jan J
Skrevet af Rodehouse den 01-12-2008 08:58
Jeg bor i Århus. Her er det ikke tilladt at "klunse" på genbrugspladsen. Jeg har ikke set en losseplads siden jeg var dreng
Ja det var tider, og af en eller anden grund lå der altid en "slikmutter" i nærheden af produkthandleren hvor vi solgte vores sammen slæbte gammel jern o.m.a.
Men selvom det siges at der ikke må klunses på lodse pladsen, bliver der klunset i stor stil som Baatgaard skriver

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også