Flere Rem

Hej jeg har en hp Pavilion dv6000 men ved ikke hvilke rem jeg skal bruge og hvor mange rem kan den klare den har lige nu 2 gb men vil gerne have minst 3 gb i den og hvordan sætter man dem i.

Håber i kan hjælpe mig,
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad jeg kan se er 2 gb max for denne model. Hvis du ser på undersiden af din pc, der sidder der et mærke med bla serie nr. Står der bare DV6000 eller hedder den f.eks. DV6010eo eller noget andet?
Pavilion dv6000 står der bare og så står der et nr som hedder S/N:CNF714195Y og en anden som heder P/N:GH895EA#UUW

Andet står der ikk
Der er plads til 2 ramblokke og din kan holde max 2 X 1 GB DDR2 PC2-5300, 200-pin SODIMM.

Jeg har aldrig selv åbnet en flad, så isættelsen kan jeg ikke hjælpe med, men der bliver vist hælder ikke relevant, når du allerede har 2 GB
Hvis du har plads til to ram blokke og du har 2gb i forvejen, så sidder der måske 1gb i hver blok, så er du nødt til tage den ene ud og sætte en 2gb i stedet så du har 3gb i alt.

det er forholdsvis ret nemt at sætte det på.

her er en video som du kan følge med, grunden eller ideen er det samme, på bunden har du en skruve der holder en firkantet plastik der gemmer ram blokne, den plejr ikke være større end 9 cm *9cm, du kan ikke vende dem anderledes eller omvendt , altså rammene, der er en hak på både ram og bundkort
http://www.youtube.com/watch?v=FmL41XATRHk
bla bla bla :)

mens jeg skrev det her , så tænkte jeg hvorfor ikke lige søge på HP hjemmeside,
så fandt jeg det :) der findes rigtige mange pc i den serie , så jeg tog bare et der var i 6000 serien.

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00771951.pdf

mvh Gokhan

På forhånd tak :)

Jeg er rigtig glad for jeres hjælp tusidne tak
Annonce
hvor langt er du kommet? bare nysgerrig her :)

På forhånd tak :)

ikke så langt ville bare høre om det kune lade sig gøre
Du skal være opmærksom på at tidligere modeller af dv6000 kun understøtter 2 GB ram.

Men du kan opdatere din bios, og den vil kunne tage 4 GB ialt.

Hvilken version af bios der er ny nok ved jeg desværre ikke, men opgrader under alle omstændigheder, hvis der findes en nyere version.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis