El i dørkarm?

Alle el-installationerne i lejligheden er ført ud til dørkarmen, og jeg har nu flyttet det ud til væggen istedet, da jeg bedst kan lide det look.

Dog har jeg et problem, og det er at jeg gerne vil have en 1 pol afb. i en enkelt dørkarm, som sidder lige ved hoveddøren, (Der sidder i dag en 1 pol afb, en gammel en af slagsen, som skal skiftes ud til L-Control afbryder)

Problemet er at der ingen dåse sidder i selve dørkarmene, hvilket jeg vil mene er ulovligt?, kan kan må nogen specielle dåser til dørkarme, eller hvordan forgår dette?

- En anden ting er, hvordan "lukker" jeg de gamle huller i dørkarmene, fra de gamle afbrydere?, mørtel hærder vel ikke for godt på træ?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da installationen blev opført var det lovligt at benytte sig af karm-afbrydere uden dåser bagved. Skal du lave installationen om, har du pligt til at rette det til en tidssvarende og lovlig installation...

Jeg ville skifte de eksisterende karme ud med nye, uden huller :-) Det er den nemmeste og pæneste løsning..

Bestemt, men må man slet ikke i dags dato lave dem i karmene?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er ikke til at lave på en livlig måde så der er ikke andet for end at flytte den. Dette skal så godtnok gøres af en installatør.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hvad med at anvende LK Wireless!!!

Hvis der sidder en afbryder der nu, må den godt udskiftes til en ny. uden at der sidder en dåse bagved. hullet skal så vidt jeg husker være ø44.

Men hensyn til hullerne i karmne så er det  vel at lave en "lus" og sætte i der bliver spartlet og malet.  Har dog set at man har brugt fugeskum, der bagefter blev spartlet og malet....
Søffe: Wireless er en mulighed, men så langt på vognen er L-Control ikke kommet, så det bliver uden wireless, men hvis det nu skulle laves med LK komponenter, så var det helt klart det nemmeste.

TP: Så må jeg igang med fugeskummen ;)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også