Køb af pantebrev for pensionspenge www.spotvvs.dk 1068 2670 29-11-2008 10:30 Jeg har for nylig købt en sommerhusgrund, jeg tænker på om jeg kan købe pantebrevet for mine pensionspenge, således at jeg betaler af på pantebrevene til min egen pensionsopsparing, kan man det?Venlig hilsenKlaus www.spotel.dk 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Jan R. 1900 7500 29-11-2008 10:48 Hej Klaus, Mener ikke den holder - som jeg har forstået det, kan pensionsmidler kun investeres i officielt noterede aktier eller obligationer. Men check da med banken, de ved det! Mvh.Jan R.
ktm 8948 4540 29-11-2008 12:07 Hvis det er din egen, frie pensionsopsparing, er det en fin ide. Men er det bundne midler i en en eller anden skattebegunstiget ordning, er jeg ret sikker på, at den går ikke. Under alle omstændigheder vil det da være værd at overveje at købe sit eget pantebrev, under forudsætning af at man kan købe det til en fordelagtig kurs. Sælgerpantebreve i noget så flygtigt som i sommerhusgrunde, i disse for vort land så onde og trange tider, bør ikke stå højt i kurs, men jo højere udbetaling du har præsteret, jo værre for dig, men det forudsætter selvfølgelig at panthaver overhovedet vil sælge. Hvis det er en privat panthaver, har han et problem med at kunne sælge til underkurs, idet han i så fald vil blivet omgjort til spekulant, rent skattemæssigt. Hvis det er en bank eller anden proff. investor, er det bare med at bearbejde vedkommende, men jo bedre bonitet du udviser, jo sværere er det at presse kursen ned. (Så kan du filosofere over det! :-) ) Med venlig hilsen ktm
www.spotvvs.dk Trådstarter 1068 2670 29-11-2008 14:40 Skrevet af ktm den 29-11-2008 12:07Hvis det er din egen, frie pensionsopsparing, er det en fin ide. Men er det bundne midler i en en eller anden skattebegunstiget ordning, er jeg ret sikker på, at den går ikke. Under alle omstændigheder vil det da være værd at overveje at købe sit eget pantebrev, under forudsætning af at man kan købe det til en fordelagtig kurs. Sælgerpantebreve i noget så flygtigt som i sommerhusgrunde, i disse for vort land så onde og trange tider, bør ikke stå højt i kurs, men jo højere udbetaling du har præsteret, jo værre for dig, men det forudsætter selvfølgelig at panthaver overhovedet vil sælge. Hvis det er en privat panthaver, har han et problem med at kunne sælge til underkurs, idet han i så fald vil blivet omgjort til spekulant, rent skattemæssigt. Hvis det er en bank eller anden proff. investor, er det bare med at bearbejde vedkommende, men jo bedre bonitet du udviser, jo sværere er det at presse kursen ned. (Så kan du filosofere over det! :-) ) Sommerhusgrunden er købt til den rigtige pris taget finanskrisen i betragtning, jeg tror ikke den fås billigere nogensinde src="/DesktopModules/NTForums/themes/LDS/emoticons/smile.gif" align=absMiddle border=0>Jeg havde tænkt mig at indfri pantebrevet, dette kan dog kun gøres til kurs 100Spørgsmålet var nu egentlig bare om jeg kunne bruge min kapitalpension til at købe dette pantebrevVenlig hilsenKlaus www.spotel.dk