Andes varmepumper

Hej har kikket lidt på varmepumper andes.dk.
Er der nogen der har erfaringer med dette mærk synes de gør meget ud af at forklare at dem man købe i silvan osv- ikke dur men dem de har virker.

De skriver også at alt hvad der er lyn koblinger og snap låse som gør man selv kan montere ikke virke men de sælger selv nogen man kan montere ,.Hvordan samles de så ? og virker deres samlinger ???

Søger en billlig varmepumpe til min garage
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej . Har været forumet igennem men synes generalt alle tråde jeg finde ende med at handle om alle mulige andre pumpe . Kan se mange henfører til mærke vare men savne og høre fra dem der har valgt de billige.
Jeg har en af "de billige", og den fungerer fint tilfredsstillende. Men jo, man skal lige være opmærksom på at korrekt montering fordrer at man har en vacum pumpe, og en rørskærersæt der kan lave den type bøsning som der nu engang skal tilsluttes med, ellers skal man finde sig i at have nogle meter ekstra rør hængende. Og det mener jeg jo er unødvendigt. Og så gider de fleste kølemontører ikke at installere en billig varmepumpe for dig, så har du ikke en vacum pumpe og et rørskærersæt der passer, så er du lidt på skideren, og må hente hejælp "udefra". Alt i alt har der kostet mig mere at få installeret den billige model, end prisforskellen op til en mærkevare (!)
Hej
Jeg har også 2 af de billige varmepumper (2400 og 2800 kr), og de har fungeret perfekt i 4 år. De er også vores primære og eneste varmekilde. Den ene er mærket Chunlan og den anden Xirius. Efter at have søgt ihærdigt på nettet fandt jeg ud af at hovedparten af de varmepumper der sælges her i landet er fra Chunlan. De producerer 6 mill. anlæg om året,og er blandt de 50 størst industrier i Kina, og køber kan få deres eget mærke på maskinen. Både Xirius og Andes kan tilbageføres til Chunlan.
Med hensyn til at ændre på rørlængden mener jeg at det er en dårlig ide, da de jo er forfyldt med kølemiddel, og da der ikke er recivertank skal mængden passe med rumfanget i systemet. Hvis rørene forlænges skal der også påfyldes mere kølemiddel.
Tja, hvis du IKKE beskærer dine rør til korrekt længde, så har du istedet et energitab ved at dine fritlagte rør taber energi til omgivelserne. Men jo, forlænger du rørene så skal der mere kølemiddelpå, men de fleste systemer komme nu altså også med 3 meter (eller mere) rør, så det plejer nu at være MINDRE rørlængde der er behov for. Og da man benytter en vacuumpumpe, og tanken der fulgte med ofte er indbygget (og dermed fungerer som buffertank), så er det bedre med for MEGET kølemiddel end for lidt, da for meget kølemiddel bare vil betyde at det ikke er hele gasmængden der er i bevægelse (under forudsltning af at din valgte model cirkulerer gassen). Skal du ud og måle gasmængder, tryk mm, så er du pinedød nødt ti lat finde en montør, og de gider som sagt ikke at komme ud til de små installationer (ihverfald ikke på sjælland)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis