Dieselmotorens holdbarhed.

Efter min kæreste blev gravid, blev vi enige om at min gamle Corolla årg 85 med 315000 kilometer, på bagen.
Skulle skiftes ud til noget større. og kærligheden faldt på en Nissan Primera 2,0 Stc Diesel fra 91. Problemet var bare, at den havde kørt 465000 km. Vores mekaniker har nu skilt motoren ad, i mindre stykker, og er i færd med at renovere hele skidtet.

Mit spørgsmål er.
Hvor længe kan en dieselmotor, der har kørt så mange km, overleve efter en hovedrenovering?

Ikke fordi, det at sætte en anden motor i, vil vælte budgettet, men, jeg vil hellere vide det nu, end at opdage det, mens vi holder i de norske fjelde, med en motor der ER stået af.

Vores mekaniker er monsterdygtig. Det er ham der har holdt Toyotaen kørende,de sidste mange år. wink

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lad kæresten køre servicevogn med forden så er du sikker på at i kommer frem....

Spøg til side, jeg aner ikke hvad man kan forvente men jeg tror at det er meget individuelt. Men er motoren renoveret af din dygtige mekaniker så er der vel ikke ret neget at frygte !!

Jeg har en kolega der netop er igang med at renovere sin gamle nissan. Men han sætter turbo på den osv så det er jo et lidt villdere projekt.
Jeg ville nok ikke øge belastningen på noget der er slidt sammen over 400.000 km....

Venligst Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis