Glasfiber styling?

Hej 'Biller'...

Jeg påtænker at købe en motorhjelm, hos en ophugger, til min lille snedige Fiat Seicento...
Grunden er, at jeg vil lave lidt luftindtag o.lign i den, men hvordan?
Jeg mener at en form for glasfiber-halløj må kunne bruges, men jeg er HELT på bar bund:
- Kan det hæfte på metal?
- Skal der laves støbeform?
- Laver man en form i hønsetråd?
- Hvordan er sådan noget at arbejde med?
Jeg ved nogle kan hjælpe, (det er der altid herinde wink )
Jeg glæder mig allerede!! rolleyes

Carsten
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Styling af din bil, er ikke så svært, som det lyder. Men det kræver dog at du på forhånd har gjort dig klart hvad det er du vil have, og hvad det må koste.
Bildillen, har et katalog, som koster ca. 70,-. Deri kan du finde stort set alt hvad, hvad du ønsker af styling.
Du kan også trille ind omkring DSB kiosken, og se hvad du kan finde, hvis du mangler ideer. personligt er jeg glad for et blad der hedder POWERMAX. det koster dog omkring 100,-. Hvis du mangler informationer omkring selve arbejdet. kan du hos CD-CARDIC købe en bog omkring styling. Den koster omkring 300,-.

Jeg håber at dette kan hjælpe dig lidt på vej. Hvis ikke. så skriv igen, vi er mange der gerne vil hjælpe.

Mvh Jan

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
Jooo tak... men det er nu så hulens DYRT, hvis man skal ud at købe færdige 'ting', oveni kommer jo lakeringen. Desuden vil man jo gerne kunne sige: "Det har jeg SELV lavet" + ingen har noget magen til biggrin
Men ja, det er faktisk det praktiske omkring arbejdet med glasfiber, jeg søger hjælp til. Lidt alá papmache?
Når jeg ved noget mere om teknikken, finder jeg ud af hvad der skal laves.
Regner iøvrigt med, at få nogle gode ideer imorgen (Øhhh... ups, i dag) i Slagelse til Danmarks Flotteste Bil cool

Carsten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Okay.

På biblioteket, kan du under fagbøger finde, en hel del bøger, der omhandler glasfiberarbejde.
Men jeg mener personligt. at glasfiber er for besværligt.
Men lad mig endelig hvordan det går, ikke.

Mvh Jan

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
Hej..

Nu ved jeg ikke hvor stort et luftindtag du vil have i hjelmen, og om det er for synets skyld eller fordi du vil have mere luftgennemstrømning i motor rummet..
Hvis det er for synets skyld kan du prøve og kigge på luftindtagne fra en Opel Astra GSi, De er monteret oven på hjelmen og der skal kun skæres hul i hjelmen lige under luftindtaget.. Det ser rigtigt godt ud, efter min menning.. Jeg har selv monteret nogle på et par biler.. Nemt..

Hvis det er for at få et større luftindtag, kan du godt bruge glasfiberspartel.. Det du skal huske er bare at sørge for at vippe noget plade op fra hjelmen som glasfiberen ligger uden om.. For at få det til at holde rigtig godt.. Og så få en prof. til at spatle rundt om luftindtaget. Der er ikke noget værre end et luftindtag hvor spartlen er flækket hele vejen rundt..

Hilsen Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
Ja, glasfiber-spartel er jo en mulighed, men jeg havde mere i tankerne, at decideret bygge et luft-indtag. (Mere luft til motoren)
Jeg forestiller mig noget i stil med gips, altså et net med flydende glasfiber på, til at få noget fylde. Jeg har også mere radikale ændringer i tankerne, end lige luftindtag. Altså ændre lidt i formen på motorhjelmen, forlænge den ned over det øverste af lygterne etc.
Jeg håber ikke det bliver nødvendigt med et svejseapp. Det er jo smådyrt og kræver lidt mere erfaring end glasfiber...
Er det et langt-ude-projekt? confused

Carsten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej smile

Glasfiberarbejde er ret nemt.

Man køber en bøtte polyester + hærder, og nogle fibermåtter.

I formen smører man noget (special) gele/vaseline så glasfiberen ikke hænger fast i formen.

Læg et lag måtte, og smør med en pensel noget polyester på. Et lag måtte til, og et lag polyester. Du skal bruge 2-3 lag.

Når det næsten er hærdet efter 2-8 timer, så tager du det ud af formen og lader det hærde 1-2 døgn. Nu skal du slibe og spartle, slibe og spartle og slibe og spartle. 2-6 gange maling og så til sidst evt. nogle lag klarlak.

Mvh
ThomasB
Perfekt! Det lyder jo ret nemt... crazy
Så kan man vel også lave en form, af fx. hønsetråd, og så lægge polyester på begge sider?
Ujævnheder burde så kunne spartles med fiber-spartelmasse...
Er det BauHaus der skal beæres med mit besøg? cool

Carsten
Hej igen smile

Gå ned til en bådudstyrsforretning, de har nogle sæt til 100-200 kr.

Den med hønsetråden virker nok, men vær opmærksom på at du skal have ALLE luftbobler ud.

Spartelmassen kan du også købe hos en bådudstyrsforretning - spørg efter gelcoat fra plastic padding. Lad være med at bruge fiberspartelmasse! Det bliver altid ujævnt pga fibrene i selve massen.

Husk iøvrigt at mætte måtterne godt med polyesteren.

God fornøjelse smile

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 24-05-2003).]
Kanon! TAK wink

Carsten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også