Opel Kadett 89

Hej.

Jeg er ikke specielt skrap til biler og har ingen bil manual.

Men her da jeg kørte for nogle dage siden begyndte det lille ikon på speedometeret der ligner et batteri at lyse, den stopper ikke med det og har gjort det lige siden.

Nogen der kan hjælpe mig med hvad det kan være og om det er noget man kan fikse selv ?

På forhånd tak.

Jais
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej!! Ja hvis du er heldig er det bare en ledning til din generator der muligvis er faldet af eller har en løs forbindelse. Det er noget du hurtigt skal have undersøgt da din generator måske er stået af. Hvis din generator ikke dur mere, lader den ikke strøm på dit batteri!!!  Generatoren sidder fast med en gennemgående bolt nederst og en bolt øverst, hvor man kan stramme kilerem med.
Du kan købe en god brugt generator hos en ophugger for omkring ca. 300.- vil jeg tro.
Håber det er svar nok..

Mvh.

        

Det er højest sandsynligt kullene der er ikke kan mere.

Generatoren er hurtigt skiftet.. Og det er kullene også.

På nogen modeller af Kadett er det hurtigt at skifte kullene. Havde en Kadett C ´78 og den tog under 5 min at skifte kul på uden at generatoren skulle af.. kullene kostede under 100 kr

Har også haft en Kadett D ´86 og der skulle generatoren skilles ad.. ikke det store problem.. ca en time. Kul kostede ca 70 kr.

Har sørme en Kadett E nu og der skal generatoren skilles.. :-(

Ved af bitter erfaring at, hvis generatoren går, så er der ca 80-100 km i et fuldt opladet batteri, (60 AMP) hvis man begrænser lys og andet brug af strøm.. :-) Kørte med en defekt generator på min C model i en uge, da kullene skulle bestilles hjem og jeg kunne ikke få en "ombytter" generator.. havde ingen anden bil, så der var kun at lade batteri, når bilen ikke blev brugt... Samt at begrænse længden på turene..

Hvis du selv har mod på lave generatoren, så er der ikke de store ben i det.. Det er en stor hjælp at bruge kødnåle til holde kullene på plads, mens ankeret sættes i igen..
Super svar. Mange tak :)
Var ude i dag og kigge lidt på det. Kileremmen var fin og det så nogenlunde ud dernede.
Jeg målte på batteriet med et multimeter, den viste 12 volt da jeg den ikke var startet og lidt over 14 volt da den var startet og fik lidt gas.
Ved ikke om det stadig kan være genratoren eller en løs forbindelse måske ?
De 14 V tyder på at generator laver strøm, men hvad med i tomgang.. du skriver nemlig med lidt gas.

Min generator laver 14,5 v i tomgang..

Men en løs forbindelse kan dog heller ikke udelukkes. Tror dog at der er kullene der synger..

Men går du i stå og strømmen er væk, så er din generator død.. ;-P
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis