Julebelysning og samling af ledning

Hejsa

Nu er juletiden ved at nærme sig og julebelysningen skal op, men jeg har brug for jeres hjælp.

De andre år, har jeg haft en enkelt lyskæde og ergo intet problem med vores udendørs stikkontakt.

I år har jeg 3 lyskæder som skal op og står i det problem, at jeg ikke ved hvordan jeg skal samle disse 3 elstik i en stikdåse så der ikke kommer fugt/vand ind i elstikkene.

Købte sidste år en rød safebox, men denne virker kun mellem 2 ledninger (forlænger og kæde) og mangler en samme type hvor et stikdåse kan indsættes.

1. Hvilken form for stikdåse vil I anbefale, at man bruger udendørs?

2. Hvilken form for safebox findes der, som kan håndtere en stikdåse?

Har I links m.v. til dette, så send dem endelig. På forhånd tak for hjælpen.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan evt. bruge en byggeplads tavle.

Men der er nok nogle der har en anden ide, og det kan måska være lidt over kill.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

3 stikdåser der tåler at ligg udenfor uden nogen beskyttelse kender jeg ikke til.. Jeg plejer at bruge en almindelig 3 stikdåse m/jord, når hele herligheden er sat op, har jeg viklet en almindelig bærepose rundt om samlingen, og har sikret det med en strips eller to, der hvor ledningerne løber ud. Nogle vil måske kalde dette for fusk, men vi taler om noget der skal holde 1.5 måned for herefter at blive pillet ned igen. Jeg har benyttet ovenstående metode i mange år, og har aldrig haft problemer med fugt i fordeler stikkene.

FWM - måske for voldsomt, men tak for tippet.

Elfreak - kunne være en idé, kan man ikke lukke dem med gaffatape eller skal der være luft igennem og derfor strips
Gaffa tape virker sikkert også.. jeg har altid brugt strips.. og har spænd dem helt til.
Sjovt hvordan man uafhængigt af hinanden når frem til det samme resultat

mvh
Morten

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Prøv at kigge her:

http://www.koioghavedamcenter.dk/da/dept_84.html

Har set noget lignende i Harald Nyborg på et tidspunkt, med ved ikke om de har dem mere... Der findes masser af typer som disse...

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis