SWEDOL til motoren ja/nej

Produktet Redex har jeg læst meget om, også på disse sider. Men der findes et olie.additiv som er tilført disse små (meget små) teflonkugler = SWEDOL. Jeg har engang kommet det i en Mazda 626 som desværre havde hydraliske ventilløftere. Resultatet var, at jeg måtte skifte ca. halvdelen af dem for de begynte at klikke noget så forfærteligt!! MEN! Nu har jeg jo den her gl. Disel-olie (ha-ha) brænder, som jo i virkeligheden køre meget godt. Det er en Fiesta 1,8D årg 95. Ville den kunne klare en SWEDOL kur?? Eller skal jeg lade være??

M.v.h.

P.S. Kan det virkelig være rigtigt at STATEN vil tilsætte fyringsolie et farvestof? Og hva tror de så det vil ændre på!!

------------------
FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der puttes farve i fyringsolien vil det være meget nemt at kontrolere når bilen er til syn hvert andet år !!

Vupti en ekstra regning på 20.000,- og 3 uger i skyggen !!

Det var en mulighed men om den kommer på tale ved jeg jo ikke.

I gamle dag ekørte bønderne på benzin traktorer, deres benzin var tilsat en blå farve der farvede og ville kunne spores hvis ordningen blev misbrugt. Med store straffe til bondemanden.

Mit indtryk er at denne ordningikke blev misbrugt.

Fly folk kan desuden købe benzin på en alm tank og så få refunderet ALLE afgifterne selv momssen får de tilbage..
Det gælder iøvrigt for alle fly dele at der ikke er pålagt moms. Heller ikke hvis der er tale om privat hobby fly....

Venligst Njord

MVH Njord
Nej men jeg tror nok at toldvæsnet "ånder" så tungt på fly folket at der reel ikke er nogen der tør..

Men det er tankevækkende at en hobby som flyvning er undtaget for alle afgifter som vi almindelige folk slås med til daglig.

En anden fritidsting der fik en afgift er lystbåde, her tager staten gladeligt 1 procent årligt i afgift af kaskoforsikringssummen. I øvrigt det eneste element der fortsat er tilbage fra "kartoffelkuren"

Venligst Njord wink

MVH Njord
jeg vil også gerne have et svar på det samme spørgsmål men dog tilføje om det kan give en turbo nogen problemer med swedol i motoren ja/nej for der er ret strenge krav til olien men en turbo motor det ved jeg mit spørgsmål er opfylder swedol det ???

------------------
I en bare nogenlunde moderne motor er alle disse stoffer overflødige. Motorer er så sofistikeret i dag contra for 30 år siden, så selv en bil fra 80'erne næppe behøver noget som helst.

Jeg har "i gamle dage" brugt masser af Redex, men har nu aldrig opdaget nogen bedring. En danskvand i indsugningen kunne derimod hjælpe mærkbart, hvis dyret var kokset til på grund af forkert indstillet tænding, men med elektronisk tænding er det overstået.

Mht. tilsætning af farvestof i fyringsolie fortæller det vel bare, at vores skattesystem igen er ved at spille fallit og kun kan opretholdes ved brug af nogle latterlige krumspring, i stedet for at tage fat om ondets rod og acceptere, at priserne på visse ting må harmoneres med den øvrige verden.

Sveriges afgift på biler er kr. 0 Danmarks afgift er 180%, og over 1. mill. danskere bor 1 time derfra - det kan da heller ikke opretholdes, med mindre man er totalt naiv.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Annonce
Man kunne også bare hæve afgiften på fyringsolie - så kan det ikke betale sig at snyde! biggrin

Mvh
Thomas

P.S.: Mit hus opvarmes med træpiller, der er CO2-neutrale og derfor dejligt fritaget for afgifter wink

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasPont (den 22-05-2003).]

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
ja vi er lagt fra det oprindelige spørgsmål men alligevel..

Hvis vi kigger på tyskerne så kører rigtig mange i rigtig store dyre biler ! Vi er misundelige!!

Men til gengæld bor rigtig mange tyskere i ganske små lejligheder og er misundelige på vore parcelhuse og ejerlejligheder, og ikke mindst de små priser der er på bolig i danmark..

SÅ når regnestykket er gjort op er vore samlede omkostninger til hus og vogn sikkert forholdsvis lige.

Generelt har danskerne bare valgt at bo stort og flot mens tyskere og mange andre bor enkelt og småt...

Om du så kan lide den tyske boligstil er nok noget helt andet..

Så hvis danskerne vil bo i mindre lejligheder så er der også råd til store dyre biler..

Som jeg ser det er den næste afgift nedsættelse lig med højere boligskat..
Men min neto penge beholdning bliver ikke større, da jeg kun drikker ret lidt alkohol og ikke ryger.. Men jeg har et nyt hus der kan skrues en ejendomsværdi sammen på der gør at jeg kommer til at betale..
Personligt vil jeg ikke køre i større bil selv om afgiften faldt. Jeg vil formodentligt hellerikke have råd med mindre jeg ændrer min bolig.. Altså sælger og flytter til noget billigere..

Venligst Njord smile

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis