Bedste varmekilde

Hej alle.
Jeg har et nybygget køkken/gang/bad med gulvvarmerør. Det er et samlet areal på 26 m2 fordelt på 3 rum.

Jeg har ligeledes en varmtvandsbeholder på 60 liter der skal holdes varm.

Jeg har trukket et 15 m langt isoleret varmerør over til vores skur hvor varmekilden skal installeres. Men jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal bruge???

Tænker at der er for lidt forbrug til et pillefyr eller lign.

Tænker at et oliefyr måske er fint til så lille et forbrug?

Hvad synes I???
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg syntes at du skal holde dig fra fosfile brændstoffer, olie o.l. er virkelig forudrenere. Det er godt nok ikke ret meget du skal opvarme, så hvis muligheden er til stede, ville jeg nok vælge et lille gasfyr indstaleret i foreks. Køkkenet det fylder jo ikke ret meget mere end en stor skotøjs æske i vore dage. Og så ville du undgå den lange transport af det varme vand, hvilket ikke er det bedste for dit forbrug.
Min vandmarmer er placeret i gangen. Så den er altså tæt på bad og køkken.

Jeg bor på landet og har ikke mulighed for gas. (har fået brev fra kommunen om at jeg selv skal betale 30.000 for at få lagt gas ind). Så det er vidst ikke lige løsningen.

Så gas er udelukket.
Olie er nok heller ikke lige sagen.

Hva så???
.... og gas er ik forsile brændstoffer 
Jeg vil vælge en varmepumpe, da/hvis eneste alternativ er rent el.
en varmepumpe...?

Wha a det for en størrelse???
Jamen kæreste Jannik, følger du da slet ikke med i debatterne her på LDS. En varmepumpe kan bestå af en udedel med en kompressor og i dit tilfælde en inderdel der varmer vandet op i dit gulv og varmtvands beholder. Er det et ordentligt anlæg er det faktisk sådan, at hver gang du "putter" 2,00 Kr. i får du 5,00 kr. ud eller lidt mere udmalet 2 Kw. ind 5 Kw. ud i varme.
Annonce
hvordan er resten af huset varmet op ? det bedste ville være træpiller efter min mening, du kan jo bare købe et lille anlæg der passer til størrelsen på huset, jeg selv lige skiftet til piller og mit forbrug er reduceret fra 30.000 kr i olie til 15.000 kr i piller, der er selvfølgelig lidt arbejde med at fylde piller op men hvis det er godt isoleret skal du kun rense hver 3 uge ca. i vinter halvåret

<p>m.p</p>
Jamen kæreste Håndværker:-) Jeg er netop begyndt at bruge siden igen. Og er også lige begyndt at følge med i trådene.
Jeg er bare ikke helt med.

Der skal sidde en "tingest" (udedel) som tager den varme luft (???) indenfor i min dingenot (inderdel). Min Dingenot bruger 2Kw på at sende 5Kw ud i røret som går over til mit hus??

Jamen det lyder jo allerede som en besparelse...

Men hva er den der udedel... Det kan vel være solvarme, jordvarme osv...
Men det lyder alt for dyrt med jordvarme osv, når den ikke skal varme mere op...???

Og kan dette produkt varme mit brugsvand op til en ordentlig temperatur???

Lidt mere info... eller links ville være uhyggelig rart:-)

Ps. Tak for hjælpen herinde... dejlig side:-)
Resten af huset varmes af brændeovn. På sigt (inden for 2-3 år) skal der ligges gulvvarme i stuen og 2 værelser også (50m2). Der er så rør til førstesalen, som udelukkende varmes op af varmen fra stuen (brændeovnen).

Pillefyr... hvad er investeringen i dette vs. varmepumpen?

Mit anlæg kostede i rundetal 60.000 incl mont, en del kunne jeg selv sætte op men måtte betale 15.000 kr til en vvs mand for at slutte anlægget til hele huset, hvis du overvejer gulvvarme i hele huset senere, må du slet ikke overveje oliefyr, det kommer til at koste kassen, olie er billig lige nu men, mon ikke det kommer op igen.

Jord varme er dyrt i anskaffelse og vist også dyrt i el.


<p>m.p</p>
Prøv at Google varmepumpe, og tag så den hvor der står, pumpe varme ind i huset. Der vil du få en masse gode og brugbare oplysninger. 
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis