Bedste varmekilde

Hej alle.
Jeg har et nybygget køkken/gang/bad med gulvvarmerør. Det er et samlet areal på 26 m2 fordelt på 3 rum.

Jeg har ligeledes en varmtvandsbeholder på 60 liter der skal holdes varm.

Jeg har trukket et 15 m langt isoleret varmerør over til vores skur hvor varmekilden skal installeres. Men jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal bruge???

Tænker at der er for lidt forbrug til et pillefyr eller lign.

Tænker at et oliefyr måske er fint til så lille et forbrug?

Hvad synes I???
Hej alle. Jeg har et nybygget køkken/gang/bad med... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jannik

I fjor investerede vi også i et pillefyr til opvarmning af huset. Og dét har godt nok været en stor fornøjelse - på nær at prisen på træpiller ikke falder i samme takt som oljen for tiden. Til gengæld skruer jeg op for varmen og tager varme brusebade med ren samvittighed ;-)

Jeg kender flere, som også har investere i de såkaldte varmepumper, og hvis du kun skal opvarme 26 kvm, kan et træpillefyr måske være lidt overkill. Men hvorfor ikke bruge det til opvarmning af hele huset?

I dette link www.fremtidensenergi.dk/Energi_DK_2006_32s_komp.pdf kan du på side 13 se en guide med forskellige informationer om diverse opvarmningsmuligheder.

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Ja, helt bestemt. Drillede jeg også med i et tidligere indlæg
Skrevet af mikkelfa den 26-11-2008 21:57
Ja, helt bestemt. Drillede jeg også med i et tidligere indlæg


arh. jeg fattede bare først lige pointen nu hvor jeg læste det ordentligt igennem. DO'H      

Med venlig hilsen

Thomas Nielsen

Jordvarme er en glimrende løsning, men det koster knapper at installere. Det skal nok tjene sig ind på sigt, men du kan hurtigt få brugt over 80.000 kr på at få det igang. Hvis du skal til at installere oliefyr, tank og skorsten går det også stærkt.  Men igen kommer det jo også an på hvad man selv magter, og hvad man skal have hyret hånværkere til. De 30.000 kr. du skal give for at få gas lagt ind, får du ihvertfald også hurtigt brugt på andre løsninger.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis