Mangler en karburator

Jeg fik for et par år siden, en Ford Econoline 250. af min chef. Den havde stået og samlet støv inde på lageret i 11 år, og stod for at skulle skrottes. Jeg fik bilen for at fjerne den, og har nu spenderet en del tid på at fjerne rust, og få den restaureret.
Men. Jeg mangler en karburator, og da jeg bestræber mig på at holde bilen original, skal det være en karb. til en række 6ér. Jeg har ikke den store lyst til at lægge 3500,- på bordet, men det kan jo komme dertil. Derfor er I nu blevet indblandet. Hvor i Danmark, kan jeg finde en karburator?
Motoren er en 300cui, som ellers fungerer ganske fint, den mangler bare lige.....

Har ellers nydt dette forum i et styke tid, og er glad for det. :-)

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søg på de tyske hjemmesider.

Check osse de svenske sider, i Sveriget har de en bil/biker kultur du aldrig kan finde i dette afstumpede land.

Svenske sider ender med "SE", germanske sider ender med "GE"

Se på deres søgemaskiner om du kan finde bil-klubber eller lign.
Har du problemer med det svenske sprog søger jeg gerne 4 dig.

VIDEN ER VEJEN TIL VISDOM.

Hej Mufi.

Jeg har venner i både norge og sverige, så det er ikke sproget der er et problem. Der findes bare ikke ret mange biler i N&S, der kun har en række 6ér. Simpelthen fordi, der er ingen grund til at lade sig nøje, hvis det alligevel ikke er dyrere, afgiftsmæssigt.
Det er ikke som her i dette møgland, hvor told og skat, står og bare venter på, at der en der formaster sig til at ændre på motorstørrelsen. JUBII. FLERE PENGE TIL KAFFEKASSEN. Jeg forstår simpelthen ikke hvordan, den danske stat vil være sig selv bekendt. wink

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
Tyske sider slutter med .DE

Men selv i et billigt land som Tyskland kører der overvældende mange biler rundt som er "billige" i Danmark, og hvor man med vores vane med bilpriser, ikke kunne drømme om at gå så langt ned, hvis kan kunne købe til tyskerpriser.

Har du prøvet at søge på Google.com og bare skrive det fulde navn på bilen i søgefeltet?

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen.

Du sidder da vel ikke og siger, at min bil er grim. wink
Jeg har efterhånden kørt en del autotransport i tyskland, nede ved de amerikanske baser, og det ser ud til at nordmændene, har fundet ud af det med de billige priser. det er endnu ikke lykkedes for mig at have en tur til tyskland, hvor jeg ikke har haft biler med til lille danmark, som skulle videre til Norge. Og jeg har da også selv været rundt og kigge efter reservedele til forden. men problemet er det samme. Der kører ikke ret mange rk. 6'ere rundt dernede. og mit tyske er ikke for godt i forvejen, så jeg har lidt svært ved at forklare mit problem, for dem.
Har lige kigget lidt på Google, og hold da kæft. Der er mange sider at vælge imellem. Tak for det.

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
Jeg var hos en dansk hugger forleden og kunne se at mange af bilerne var forsikringsbiler fra danmark. Og spurgte til om det kun var danske biler de arbejdede i eller om det fortsat var tyske ophuggede der også leverede dele til os danskere. Svaret var at det praktisk taget kun er danske biler der hugges op til reservedele.

Hvordan det forholder sig i Norge ved jeg ikke. Men såvidt jeg husker er afgiften også høj på nye biler. Men måske kan de registrere brugte til fornuftige priser.

Jeg kender også flere der har hentet biler i udlandet og ladet dem registrere i lille Danevang.. Så noget økonomi må der da være i det.

Specielt diesel biler kender jeg flere der har hentet brugt. I tyskland kører diesel biler ikke specielt længere om året end benzinerne.. Så når de er nogle år gamle har de let 100.000 eller mere km tilbage i forhold til en dansk diesel...

ikke noget svar men en kommentar !

Venligst Njord wink

MVH Njord
Annonce
Hej Ford Eco

Nej jeg generer aldrig nogen der opdager det confused

Det var kun fordi at ikke alle tyskere kører i de største modeller som vi dansker nok ville gøre, med de priser de har.

Og så har du da også ret i, at det er skammeligt at køre en 6'er når der er en ægte 8'er wink

Ja - Google løser mange umiddelbare problemer - læg mærke til der også på siden er en billedsøgning og flere andre.

Held og lykke i din søgen.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Hej Jørgen.

Jeg er godt på vej. Min svoger fra Norge, kommer ned, her til weekenden. Og medbringer evt, den savnede karburator. Han har gennem længere tid, været på jagt efter andre reservedele i Norge, til de andre klubmedlemmer. Men efter min kæreste, havde en lille snak med ham, har han intensiveret sin søgning. Og da han kommer ned ca. hver 3 måned, fik jeg besked på at lave en liste over de ting jeg mangler. Dejligt med en norsk kæreste wink

Mvh Jan

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
Ha - ha, ja vi er privilligeret. Min kone er fra Island.

Svigermor er langt væk, og i mit tilfælde får jeg masser af lækkerier fra havet tilsendt u/b.

- JørgenE

PS: "Desværre" holder jeg så meget af min islandske familie, at det nærmest er et problem, at de bor så langt væk".

Mvh. JørgenE
Jeg har ingen problemer, med min svigermor. Hun døde desværre inden jeg fik lært hende at kende.
Det løser dog ikke alle problemer, da min svigermor har arbejdet, med stort set alt, med undtagelse af prostitution og lejemord. Hun var sømand, smed, fabriksarbejder i metalindustrien, og sådan fortsætter det. Dog blev hun på sine ældre dage, lidt roligere, og fik job, som hjemmehjælper.

Mit problem, består i. "Når min mor kunne, så kan du vel også."

Hvordan tackler man lige det.

Min yndlingsreplik er, "Jeg er ikke din mor, ergo kan jeg ikke."

---------------------------------
www.metroekspressen.dk/hjemmeservice/
IT-hjemmeservice - gratis antivirus, spamfilter og firewall. Jeg installere og tester din maskine
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis