Koldt hus

Jeg har et nyere gulvvarme system der ikke virker, jeg kan mærke at fremløb er brænd varm, men retur er helt kold, gulvet er varmt lige der hvor det kommer ind men det cirkulere ikke nok. der er også ca 8 radiatorer i huset hvor af halvdelen ikke bliver varme, jeg har prøvet at massere den stift der sidder i regulatoren, huset er i 2 etager og nogle af radiatorene virker både oppe og neden under, så der er ikke nogen logik i det. det er et pille fyr der varmer huset op og der er ca 2,5 bar i systemet.

<p>m.p</p>
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du skal finde fejlen i din fremløbs pumpe, den er ikke stor nok til at trække vandet hurtigt nok rundt. Trykket på din keddel har ikke noget med fremløbs hastigheden at gører, Det kan også være shuntventilen, dog skriver du at der er varmt lige ved udgangen fra fyret så det er nok ikke der du skal finde fejlen.
Det er en helt ny pumpe der selv skulle kunne justere, men man kan også selv justere den helt op og det har fungeret indtil for nyligt. jeg luftede ud i weekenden og der var da også lidt luft i her og der, hvor lang tid ell. hvor mange l. vand skal man lade løbe ud før man kan være sikker på der ikke er luft i systemet. det skal siges at jeg har 3 strenge med gulvvarme og regulatorene sidder på retur siden.
mvh morten

<p>m.p</p>
du skal lufte ud ved retur ved gulv hvis du kan komme til at løsne en omløber det har jeg gode erfaringer med,
mvh

kim
Jeg tror det fungere igen, jeg har luftet ud 2 gange med pumpen slukket og givet shunten en par slag med en bolchehammer, så en af de ting har virket, der er dog stadig 3-4 radiatorer der ikke virker.
men tak for alle de gode råd
mvh morten

<p>m.p</p>
Du kan også med fordel hjælpe termostaterne på de sidste af radiatorerne med en "kærlig" hånd, da stifterne kan finde på at sætte sig. Pil termostaterne af og tryk lidt på stifterne - med en fast - og alligevel nænsom hånd. Hvis der samtidig er luft i systemet, bliver det bestemt ikke bedre af dette...

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis