Redex?

Hejsa.

En fyr fortalte mig at REDEX (en sær rød vædske man kan købe på visse
tankstationer) er godt at komme i benzinen, fordi motoren bliver smurt
indvendig, og derfor holder længre. Man skulle også komme til at køre
længere på literen, hvilket dog efter hans udsagn blev opjevet af
prisen på REDEX.

Har det noget på sig?

Jacob.

--
Jacob Lorensen; Mosebuen 33, 1.; DK-2820 Gentofte, Denmark; +45 39560401
PGPid: 0x752EB4DE Fingerprint: F609A0BAFF393EA904F7-F344680F8EED752EB4DE
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Er den fyr ansat hos REDEX?. Motoren bliver smurt af motorolien de steder
hvor der er brug for det. Moderne motorer har i brug for smøring af ventiler
og ventilsæde og gamle biler der skal køre med "bly holdig" benzin bliver
smurt gennem denne type benzin.
Det er fuldstændig unødvendig at komme ekstra additiver i benzinen med dette
argument.

Hvorfor skulle en motor pludselig køre længere på literen fordi den den får
REDEX? Jeg nægter at tro på det!!!

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark http://members.tripod.com/FORD_DK

Var det ikke Redex man engang hældte på sin knallert for at løsne koksen -
Ligesom man hældte det på sin bil hvis den var begyndt at eftertænde ???. Jeg
tror ikke problemet med koks har eksisteret i de sidste 10 år, men man ved jo
aldrig.......

/Søren

Jeg kender en fyr som ikke kunne få synet sin gl. bil pga udstødningen var for uren. Han kørte hjem, pillede luftfilteret af, fik en kammerat (mig) til at holde nogle omdrigninger på motoren. Hælte så ufortyndet REDEX ned i karburatoren (ca 1-1½ dl.)bilen slog en ordentlig skid, og der kom nærmest blå/grå røg ud af udstødningen. Resten hælte han i tanken. Ved omsynet en uge senere blev bilen synet uden anmærkninger. Tankevækkende eller hva? Produktet virker! men er temmeligt dyrt og meget unødvendigt i nyere biler.

M.v.h.

------------------
FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
Virker det ved eftertænding?

Har en gammel saab 900 karburator motor som laver eftertænding, hvilket jo ikke er så godt, så virker Redex mod dette? Hvad er prisen hvis I kan huske det?

årg.1984 kørt ca. 340.000km, så jeg vil heslt ikke pille for meget ved motoren, da den stadig starter hver morgen og kører fint - eneste problem eftertænding.

mvh
Troels
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hejsa Jeg har en Ford Mondeo, som bruger MEGET olie, ca 2,5 liter på 600 km, jeg har fået undersøgt motoren og den har undertryk/over tryk, (jeg kan ikke huske hvad det er ), den presser olien ud af det sted hvor man putter olien på samt andre stder hvor der sidder møtrikker. de har fortalt at jeg skal have en ny motor og at man ikke kan få den sod som sidder på stemplerne væk, men er det ikke det man bruger Redex til ? kan noget hjælpe mig, da jeg ikke har forstand på biler overhovedet, hvor køber man Redex og hvor meget skal man bruge ?, skriv til [email protected] hvis i vil hjælpe

Hejsa jeg samler på danske film og vil gerne bytte

Skrevet af piet04 på 23 okt 2011 14:07
Hejsa Jeg har en Ford Mondeo, som bruger MEGET olie, ca 2,5 liter på 600 km, jeg har fået undersøgt motoren og den har undertryk/over tryk, (jeg kan ikke huske hvad det er ), den presser olien ud af det sted hvor man putter olien på samt andre stder hvor der sidder møtrikker. de har fortalt at jeg skal have en ny motor og at man ikke kan få den sod som sidder på stemplerne væk, men er det ikke det man bruger Redex til ? kan noget hjælpe mig, da jeg ikke har forstand på biler overhovedet, hvor køber man Redex og hvor meget skal man bruge ?, skriv til [email protected] hvis i vil hjælpe

Prøv at kør en lang tur med høj fart og din motor bliver blæst ud og gi den noget BellAdd i benzinen. Jeg har en gammel passat fra 91 og når jeg har kørt på motor vej ca 200 km så er motoren ved at blive mere kvik.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis