Kopi af Clic 222 - vægophæng?

Hejsa,

Er ved at lægge sidste hånd på min kopi af et Clic 222 møbel: http://clic.dk/dk/Modeller/222/

Møblet er bygget op i 22mm MDF ligesom en ægte Clic.

Jeg er blevet lidt usikker på styrken af den vægkonstruktion jeg havde tænkt mig. Jeg har vedhæftet konstruktionstegninger og håber det forklarer det meste. Ellers vil jeg sætte stor pris på grønt, eller rødt, lys for mit projekt.

Og hov forresten, på tegningen er ikke vist at de to væg- og møbelbærende "pinde" er i møblets fulde længde, dvs. knap 1 meter.

Mvh

Greg

<p>Ingen signatur</p>
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den konstruktion du har tegnet er meget brugt og kan sagtens holde
bare sørg for at bruge de rigtige skruer/plugs alt efter hvilken vægtype den skal hænge på , og mindst 3 skruer pr meter

Hej Bredker,

Mange tak for dit svar.

Så du vil mene at konstruktionen fint vil kunne holde de ~50kg?

Jo mere jeg har tænkt over det, jo mere er jeg kommet i tvivl, for møblet er meget dybt (55cm) og ikke så højt (36cm), og der vil stå anlæg på omkring 20kg i møblet. Det er naturligt en stor vægtbelastning på fronten af møblet, så jeg har ikke kunnet gennemskue styrken i konstruktionen.
 
Væggen møblet eventuelt skal monteres på, er en elemtvæg i et 2 år gammelt hus, så den skal nok holde.

Mvh,

Greg


<p>Ingen signatur</p>
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
der er ingen problem i at det skal holde
er du i tvivl , så prøv at se på mange af de skabe du køber idag , mange dæktøjsskabe er hængt op på samme måde , og de er ikke lavet så stærke som din konstruktion , hvad vejer de mon når de er fyldt op med porselæn og glas , det er langt over 50 kg
Okay. Tak for svar. Kører videre med projektet. Skal se om jeg kan få lagt billede op når det er færdigt.

<p>Ingen signatur</p>
Det er lige nøjagtig sådan en jeg også vil lave :D Hvordan har du samlet mdf'en i hjørnerne? lige på eller med 45 graders samlinger? og kun med lim eller?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det kan du sagtens give dig i kast med. Det sværeste er at få en pæn finish. Så skal den nok males hos en proffesionel maler. Jeg er måske 65% tilfreds med finishen.

Jeg har ikke brugt 45graders samlinger, men lige samlinger. Der er ingen grund til 45graders, når det alligevel skal spartles og males. Møblet er dyvlet, limet og skruet sammen overalt.

Jeg har ikke en konstruktionstegning til at ligge, så det bedste jeg kan gøre, er at vise et billede under opsætningen. Møblet er version 1 - jeg ville se om det overhovedet kunne lade sig gøre. Version 2 vil være med fræsede kanter, og flere detaljer.

<p>Ingen signatur</p>
Det ser jo fint ud... Den eneste ændrig jeg vil lave er de 45 graders fræste kanter på front kanten som clic systemerne har og så vil jeg hængsle en front på endten i form af tonet glas, eller højtalerstof for at undgå mest muligt støv ind til min lille kæreste reciever :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også