Det har jeg gjort nu.
Jeg var så heldig at jeg havde træ i de rigtige tykelser både før og bag stævrøret.
Før stævnrøret slår den ikke og der er ingen slør i de yderste leje.
Efter stævnrøret er det en lidt anden sag der er der en lille milimeter selv helt inde ved stævnrøret når jeg kun snore den rundt. Og der er ca 2mm slør i det bagerste leje når rykker i akslen.
Så jeg tror jeg mugligvis er ved at have en slagplan for den opgave.
Den kunne lyde sådan her.
Ny propel. Ny aksel. Ny flange.
Så har jeg tinkt mig at tage den bagerste flangse af stævnrøret og smide den i en drejebænk og dreje den op så sætter jeg en bronzebøsning i så skulle det være iorden.
Men nu havde jeg tingt mig at købe en klemmeflangse til den ny akselsel men der står et den kun er til højydende motore er det noget jeg skal tage let på eller er der en grund ?
For de skriver ikke ligefrem hvorfor..
Jeg køber komponenterne hos korsør.
Selv om det skulle være den rigtige løsning så er det nu engang altid rart lige at få andres mening