valg af stævnrør

Hej

Nu skal jeg til at forberede mit forårsprojekt. På min nyinkøbte jagtbåd.

Den er lidt mishandlet så der skal laves et par ting på den. Så der kommer nok et par tråde fra mig her de næste par måneder så i må lige bære over med mig der er så kommet så mange nye ting på markedet at det er svært at holde styr på.

Som det første skal jeg have skiftet aksel, flange (motor), propel og stævnrør her har jeg lige et par spørgsmål.

Jeg har tinkt mig at købe det hele hos korsør. Men jeg har lidt problemer ved valg af stevnrør for der er 8 forskællige af slagsen. Og jeg ved ihertfald der er forskæl på om motoren står på gummiophæng eller om den er monteret direkte på båden.
Min mortor er en volvo penta MD5A som står på gummiophæng. Min propel aksel er ø22mm x 250cm men jeg kan kun finde stævnrør til ø25mm så jeg har tinkt mig at skifte det hele ud med ø25mm. Akslen er også 1.000kr billiger i ø25mm.
Jeg sejler mest i den om vinteren.

jeg har måske ikke skrevet alle de oplysninger i skal bruge for at vejlede mig i valg af stævnrør men skriv lige hvad i skal vide så finder jeg ud af det.

Her er et link til korsør
http://www.propeller.dk/shop.htm

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
Hej Nu skal jeg til at forberede mit... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er en god uddanelse når man har med både at gøre det er jo kun fantasien der sætter granser.
Jeg tror det bare bliver med en flexkopling. og så undvære jeg kardangledet.

Men jeg har lige skrevet med korsør og propellen skal prodokseres i usa eller england og det vil tage 16 uger. så den kommer ikke ind af døren før midt i marts

<p>Fantasi er vigtigere end viden.</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis