Olietønde til fyringsolie

Hej alle...

Hvor i al verden finder/køber jeg en ny/brugt men tæt olietønde henne?? Den skal bruges til fyrringsolie. Til mit fyr, naturligvis HÆ-HÆ...

M.v.h.

------------------
FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg fik engang en tom olietønde hos en mekaniker (autoværksted)
Hilsen Benny
Pas på !!
Når du laver en lækage i en tønde til dit "oliefyr" så skal tanken være typegodkendt eller lignende hvis forsikringen skal dække udslippet, altså oprensningen !!!

Den del der "tilfældigvis" sjasker over på bilen er ikke nem at fjerne igen !!

Du kan fint bruge en almindelig olietromle til olien. Og så skaffer du en håndpumpe til at at pumpe olien over på tanken til "fyret" i bilen !!

Denne pumpe kan købes i tilbehørsforetninger for landmænd og sikkert også hos oliefirmaerne.

Venligst Njord

MVH Njord
Find istedet en brugt olietank på 12-1500 ltr. Så kan du også få DK til at leverer direkte til samme pris som du kan tanke olien til på stationen. Små pumper evt. med pistol og slange kan nemt monteres.
Det kan nok ikke betale sig at anskaffe tanke og tønder til bilen da vi nok skal regne med at al olie undtaget dieselolie som man skal køre med på bilen bliver farvet fra november hilsen tankvogns-chaufføren
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Hej JMD...

Jeg er bange for at jeg ikke forstår dir svar! Kan du venligst uddyde det lidt mere.

Jeg har hørt andre har snakket noget om, at fyrringsolien bliver tilsat et eller andet som farver den. Men hva gør det??

M.v.h.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
Hvis jeg har forstået dine planer rigtigt så tror jeg at du vil bruge det til bilen.Hvis de får lov som de håber bliver alt olie der ikke skal bruges som diesel olie til biler farvet så at de kan spore om det er fyringsolie der er på bilen, alså der må ikke være olie med farve/sporemiddel i tanken på bilen, de siger at det kan spores lang tid efter.Det er forskelen på afgiften de vil have styr på hvis de kommer i tanke om at diesel-olien skal koste 10 kr pga de vil have mindre trafik på vejene og fyrings-olien kun skal koste 3 kr.Varmen skal alle have. JO JO de kan skam fange de små fisk
Hilsen Tankvogns-chauførren
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis