Køkkenafløb

Hej.. .. jeg har problemer med mit afløb i køkkenet.. det er koblet sammen med min opvaskemaskine og længere nede med afløbet i grovkøkkenet på den anden side af væggen.. der er problemer med begge afløb. - blandt andet, når opvaskeren lukker vand ud, står det op i vasken - og nu er det så slemt at vandet må lukkes ud af vasken, ved at skille det hele af. Det samme problem er i grovkøkkenet. - begge afløb + rør er renset, med kogende vand, afløbsrens, kausdisk soda og rensebånd.. og skilt ad mange gange.. men der har være "små-problemer" hele tiden, så noget må være galt i koblingen.. men hvad?? - det er kun de to afløb der er problemer med.. alt andet i huset virker fint.. - er der nogen, som har gode ideer, forslag, løsninger eller andet som kan få det til at virke, så vil jeg være evigt taknemlig Marie
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb en rensespiral i stedet for, de er meget mere effektive end en rensefjeder,  da den kan dreje rundt nede i røret , hvis det ikke hjælper , er det en kloakmand der skal til, HUSK AT FORTÆLLE AT DU HAR BRUGT KAUDISK SODA, hvis du får en fagmand på, lidt at gøre med hvordan han lige skal geberde sig, er noget rigtig skidt noget at få i øjnene, der kan nemmelig sagtens sidde lidt rester.
Skrevet af Smeden Nordfyn den 24-11-2008 18:48
Køb en rensespiral i stedet for, de er meget mere effektive end en rensefjeder,  da den kan dreje rundt nede i røret , hvis det ikke hjælper , er det en kloakmand der skal til, HUSK AT FORTÆLLE AT DU HAR BRUGT KAUDISK SODA, hvis du får en fagmand på, lidt at gøre med hvordan han lige skal geberde sig, er noget rigtig skidt noget at få i øjnene, der kan nemmelig sagtens sidde lidt rester.


Der er ingen vej uden om en pro
Og hvis en pro, ikke kan så er du næsten f.......

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det er tilsyneladende efter grovkøkkenet, at problemet er. Og opvaskemaskinen er "symptomet", da den smider væsentligt mere vand ud pr. sekund end vandhanen kan.

Så du har formentlig en prop et eller andet sted efter "alle samlingerne" - og hvis du ikke kan rense den ud, skal der fagfolk til.

Problemet kan være, at du har så mange "bøj og svaj" på dine afløb, at der ikke er hastighed nok i rørene til, at de kan rense sig selv. Og som smeden siger - en rensespiral kan rense op, mens en rensefjeder kun laver et mindre hul.


Mvh.

Jan R.
1000 x tak.. jeg vil tage ud og købe en rensespiral - og hvis det ikke virker, må jeg jo erkende at der er noget jeg ikke kan finde ud af selv og ringe efter en fagmand.. - jeg er i alle tilfælde træt af den sorte spand under vasken, som tager alle dryppene
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis