Filt med bagsiden udaf?

Hej Alle,

Efter en lang dag med forankringsgrunder(lørdag), vævklæber(søndag) og lange ruller grundet filt er vi nu blevet færdige med det første rum. Alle tørringstider er overholdt og det er blevet fantastisk flot...... men.... ak.... nu læser man så øverst på den første stribe filt at vi har vendt alle og jeg mener alle stykkerne med den forkerte side ud af.

Mit spørgsmål er nu:
- Hvad er forskellen på forsiden og bagside på filt?
- Hvad tror i der sker når vi begynder at male på det?

Venlig hilsen
ChristianC
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er grundet filt du bruger, får du et lille problem. Jeg brugte grundet filt fra Jem og Fix for et par uger siden, og kom også til at vende det forkert. Filten er kun grundet på den ene side, og det resulterede i at det sugede som en svamp da jeg prøvede på at male det. Jeg købte en spand vævfylder, og malede det først over med det, og gav derefter 2 gange farve. Det var lidt surt at skulle give vævfylder først, men sådant er det jo når man dummer sig. Resultatet blev forresten glimrende :-)
Ja, der ramte du plet. Grundet filt fra Jem og Fix :)

Jeg snupper et par spande vævfylder og husker at vende det rigtigt i næste rum. Tak for hjælpen.

//ChrC
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Lige et lille tip til filtopsætning !

Når i smøre lim på og sætter filten op, så grundmal det med det samme, for så suger det ikke en skid i forhold til når det er tørt og så bare mal en gang ovenpå og så den i vinkel

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
Er vævfylder = klæbefylder ?
Og så lige et tip der skæpper i sparebøssen:
I stedet for vævfylder, som koster boxen, så brug almindelig vævlim, som ikke koster ret meget.

Jeg har 140 m2 bolig tapetseret med filt (også i loftet) og jeg har indtil videre ikke investeret 1 krone i vævfylder

<p>Hilsen<br /> Mugge</p>
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også