renovering af udhus. eller nyt

hej
overvejer og købe et hus hvor der ved siden af huset er 2 udhuse som er delvis bygget sammen. den ene er fin og okey stand  og skal ikke gøres noget ved
men den anden bygning er i noget medtaget stand. det er en gamle lade
tag og tagkontrotion dur ikke væggene er ved og fald fra hianden. og gulvet er meget ujævnt. så gik med tanken om det kunne svare sig og gøre noget ved den. det skulle gerne blive en værksted hvor jeg kan lave min bil med en lift arealet er 120-130kvm. så tænke om det bare skulle rives ned fuldstænding med solkel og det hele. også byg et nyt og isoleret værksted. så er ved og regne lidt på hvad det vil koste og byg sådan en. laver det hele selv.

der skal selvfølelig laves et fundament og støbes et gulv med isolering.
hvad koster det ca i matrialer. påtænker at betonen kommer færdig lavet med lastvogn.

væggene havde jeg tænke mig og lave i leca blokke. men skal man lave en yder og inder mur med isolering i mellem. eller er der andre måder der er bedre ?
har set man kan få nogen leca blokke med isolering i mellem men de er ret dyre. så de er udlukket. også skal der det selvfølgelig pudset op bagefter.

vil 100000kr kunne gøre det hvis man laver alt selv. dog med køb af færding beton

alt indput omkring og byg et nyt eller renovering af det gamle modtages

 do it youselv

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville nok rive det gamle ned og så bygge et nyt fra grunden, men jeg ville bygge det op i træ igen hvis jeg skulle holde mig inden for de et hundrede tusinde.

Lodret stående bræder udvendigt, isolering og så enten gips ellet krysfiners vægge indvendigt. Et nyt stålprofil tag koster ikke alverden i forhold til eternit plader eller tegl. Der er også dem der bygger med stålprofiler som sider/gavle. Der er både fordele og ulemper ved aller former for byggeri. Men er det ikke til beboelse så betyder det vel ikke så meget hvad du bygger det af. Skal det også se pænt ud vil jeg selv foretrække et træhus.
Selve grundmuren ville jeg bygge op i fundablokke hvor jeg så fyldte beton i, så slipper du for at skulle lave støbe forskalninger til soklen.
Men der er sikkert mange andre ideer om hvordan du skal gribe det an.

V.h.  håndværkeren

Du skal nok ikke regne med at du kan lave ret meget for 100.000kr. Har selv samme problemstilling som dig. Har regnet lidt på en bygning i den størrelse og den villle rende i cirka 350.000kr inden den var færdig og det var altså som 100% procent selvbyg. Derudover ville der komme en udgift på cirka 50.000kr for håndtering af murbrokker fra det gamle som jeg selv havde brudt ned i en dynge. Det er ikke for at knuse dine planer men prøv og regn lidt på hvad de forskellige ting rent faktisk koster, du bliver nok lidt overrasket over det.

Men det er bare på med vanten og regne lidt mere på det inden du afgører noget. Dette indlæg er ikke skrevet for at knuse en drøm for man komme langt for lidt penge hvis man virkelig knokler for det og leder længe efter stumperne. Har selv bare indhentet et par tilbud på tømmerhandlen derfor prisen.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

hej takker for bud. ang at bygge et træskur kan det ikke komme på tale pga den tildels er bygget sammen med en anden bygning som er muret så det vil se lidt dumt ud. hvis det var lavet i træ.
har prøvet og regne lidt på det. men kommer ikke i nærheden af den pris du nævner. om jeg så mangler en masse eller du har alt for meget på eller bygget andeledes ved jeg ikke. nå men må se på det hvis jeg køber hytten. ang forslag om priser og muligheder er velkommen

 do it youselv

Okay du skal bruge beton til gulvet 120 kvm det er 12m3 af 1700 kr stykket. Det var 20000 Kr. Der skal laves en sokkel 30 cm tyk i en meter ca. Der er 2 vægge på 8m og to på 15m det er 46m sokkel der skal støbes i 30 cm tykkelse. Det er 14,3 m3 af 1700 kr til en samlet pris på 23000 kr. Der udover skal der graves ud og køres sand til og køres lidt murbrokker væk af en vognmand. For det fylder faktisk en del når vælter sådan noget. Det siger vi så koster 15000 Kr.

Så nu har du lavet et gul en sokkel og fjernet det gamle hus og det har allerede kostet dig 57000kr og du har stadig ikke fået nogen vægge op eller noget.

Til væggen vio du nok bruge lecablokke. Den koster for 10 cm 16kr så har du lige fået momsen i rabat i den her sag. Der bruges 10 per m2 mener jeg. Det giver i 3m højde med eternitbeklædte gavle et forbrug på 2760 sten af 16 kr det var så 44160kr + plus de 57000 kr fra før så nu har vi brugt de hundrerde tusind du snakkede om og vi bliver da kun våde men mangler både døre, vinduer, port, tag, isolering,el evt vand. Men summen af det har er at det meget dyrere end man lige regner med.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

ja du har desværre nok ret.. må se på det hvis jeg køber hytten. kan også være jeg bare skulle renovere den gamle.

 do it youselv

Det var ikke for at lyde kritisk men har selv været regnestykket igennem nogle gange efterhånden for at finde et sted og spare lidt. Men man kan nu også komme langt i en renovering. Lidt puds og et nyt tag gør altså underværker. Kigger dog selv poå en løsning med profilplader til at beklæde det med. Det kunne jo godt gå hen og være billigere hvis nu man kunne finde nogle fejlmålsplader. Men det er bare pissedyrt at bygge nye vægge det er der mange af pengene render har jeg fundet ud af. Men på med vanten og lad os lidt mere fra dig hvis handlen bliver til noget.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis