Dæmpbare E40/14 sparepære samt LED i GU10

Hejsa

70% af vores lampeudtag er med lysdæmpere(IHC) og det vil vi nødig undvære.

Men med XX antal 50 watt GU10 230V halogen samt en resten almene E40 og 14 glødepærer er det vist ved at være tid til at skifte ud...

Men HVOR(gerne online) og HVILKE pærer er hver at købe - OG som kan lysdæmpes ?

Priotet 1 - GU10 LED pærer
Priotet 2 - E40/14

TAK !
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svar - har også set på denne men syntes faktisk de er RET dyre http://www.prolys.dk/gu10-dimmable-led-varm-hvid-4w.html
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej

Ja de er ikke lige frem det man ved første tanke kande for billig :) men hvis man regner lidt på levetiden i forhold til en alm. pære så er det ikke så galt
LED pære kan under omstændigheder anbefales til erstatning af alm. halogen i rum der bliver benyttet til daglig. Lyset gengiver endnu ikke alle farver 100% og det kan godt genere øjet lidt hvis man ikke rigtig kan se alle farver i et rum. Med andre ord, så er det en anelse ubehageligt, medmindre det selvfølgelig er nede i en kælder eller lign.

Derimod så kan jeg anbefale du istedet bruger sparepære, eksempelvis Megaman.
http://www.megaman.cc/global/products/product.php?p=298

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
der er da ikke nogen pærer der gengiver alle farver 100% er der....??? mener da at en alm. gløde pærer maksimalt kan gengive 96% (Ra = 96) eller sådan noget...!!! man kan godt få nogle GU10 LED spot med en Ra værdi på omkring 93 mener jeg at det var men så er de desværre ikke dæmpbare hvis de skal være dæmpbare mener jeg at dem der er lavet indtil videre har en Ra værdi på 80....!!! men kig inde på prolys.dk de har en masse af den slags....!!! hvis du vælger de dæmpbare GU10 LED spots pærer skal du lige undersøge hvor lang lysdæmperen i dit lapeudtag kan gå ned.... for er selv løbet ud i et problem med at jeg kun har sat 3 stk sammen hvilket kun giver 12W men den lysdæmper jeg har går kun ned til 20W så det fungere ikke...!!! bare lidt erfaring...!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis