Stålprofiler til loftsænkning

Hej :)

Jeg er ved at sænke lofter i min lejlighed...

Jeg vil bruge stållægter til formålet... Uanset hvad folk siger om at træ er billigere og det ene og det andet men det er også bare for skævt og snoet til mig!

De bæreprofiler jeg skal have, skal spænde over 4350mm... Og jeg satser på de skal fikseres i det eksisterende loft ca 4 steder hen over... Hvad bruger man til dette? patentbånd eller noget helt andet??

Samt hvilken størrelse bæreprofil bør jeg vælge?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja undskyld Hr, Rustkonge, men så må det skyldes at du er en klumremikkel  For alle andre kan sænke deres loft med lægter, også så det bliver fuldstændigt lige.
Der findes specielle stålprofiler til det vi kalder Flydende loft, de hænge i nogle specielle jernkroge der kan indstilles i længden. Og så er det monteret kroge i det gamle loft hvor i det hele hænger.

V.h.  Håndværkeren
Du montere en top/bund skinne hele vejen rund på væggen, hvor du lægger dine hatprofiler i.. så har skævheden på det gamle loft intet at sige !

over hat profilerne, skal du have bæreskinner, som sættes pr 120.. dem hænger du så i evt. patentbånd, igen pr 120 cm nu kan jeg ikke huske længderne, men de kan sagtens samles. med profilsamle skruer.

Det utrolig simpelt og hurtigt...

Her er lige et link.. http://byggesystemer.knaufdanogips.dk/system/ceilings/cl_suspended/index.html

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg er med på at jeg monterer vægskinner med skumgummi hele vejen rundt...

Har snakket med en 4 forskellige tømrer... de siger at jeg bare skal droppe de hatte profiler, sætte bæreprofiler op i vægskinnerne og fiksere dem i mit gamle loft (Betonelement) med bærebeslag og så montere forskalling i træ direkte på bæreprofilerne.. Så har jeg et helt lige skellet at hænge gips i...

Det er i øvrigt udtalelser fra 4 forskellige uafhængigt...

Jeg har lavet mit køkkenloft i træ... og det er også lige... men nu er jeg bare møghamrende perfektionist til fingerspidserne og jeg gider bare ikke bruge 2 uger på at spartle mit stueloft fordi jeg ikke er tilfreds...

Så at alle andre laver det i træ kan jeg ikke bruge til noget... de er måske også lidt mere letseende på det end jeg er...

To fluer sidder og snakker på et stueloft, om jeg forstår meneskerne, de knokler for at have de fineste lofter og så går de ikke engang på dem.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også